HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Okej, kört rejält fast med lackering..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

d_kay
Member

266 Posts

Posted - 2005/11/29 :  18:08:05  Show Profile Send d_kay a Private Message
Har kört rejält fast med lackeringen av mina fina högtalare... Har köpt riktiga grejer fast resultate blir inte vad jag har förväntat mig.

Jag har (som tur är) först provat på en större bit MDF innan jag byggt mina 6 surroundhögtalare. Grunderingen är nogrannt gjord med försegling och grundering av ytan. Finslipad med 1200 papper och dammet är borttaget med klibbduk. När jag sedan med min fina naturborstpensel försöker att måla så dyker det upp bubblor!. Det verkar mer som om bubblorna uppstår när jag penslar än att de skuller vara där i färgen. När färgen sedan torkar så ser det riktigt dåligt ut.

Någon som har något bra förslag?.




Tangbandare rulez!

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2005/11/29 :  18:48:42  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Är grundfärgen av samma fabrikat som lacken?

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/11/29 :  19:37:38  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Färgspruta istället?

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2005/11/29 :  20:41:19  Show Profile Send Fimax a Private Message
du har kanske använt en vattenbaserad grundering/försegling som du försöker måla över med en akryllack (lösningsmedelbaserad), eller omdet nu var tvärt om som inte fungerar.


/filip




Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2005/11/30 :  08:32:12  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Ett tips om du kan vänta:

Kör med lackroller och lacka bara horisontella ytor. En högtalare kräver då 6 målningstillfällen per färglager. Man kan också köra vertitala ytor med då får man lacka tunnare med viss knottrighet som följd. Jag har målat mina gamla spegeldörrar med roller och horisontellt, blev skitbra men det tog lite tid. Masonit vertikalt blev inte heller dumt. Jag använda ej vattenbaserade produkter. Ett tips att få det blankare/slätare är att späda färgen något.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2005/11/30 08:33:13
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/12/01 :  09:56:48  Show Profile Send time a Private Message
Råkade ut för det när jag ruskat burken istället för att röra om lacken

Lämnat forumet
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2005/12/01 :  11:51:17  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message
En av killarna på faktiskt.se tyckte det var mycket enkelt att lacka, kanske du kan få några idéer från tråden: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8971
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000