Har kört rejält fast med lackeringen av mina fina högtalare... Har köpt riktiga grejer fast resultate blir inte vad jag har förväntat mig.
Jag har (som tur är) först provat på en större bit MDF innan jag byggt mina 6 surroundhögtalare. Grunderingen är nogrannt gjord med försegling och grundering av ytan. Finslipad med 1200 papper och dammet är borttaget med klibbduk. När jag sedan med min fina naturborstpensel försöker att måla så dyker det upp bubblor!. Det verkar mer som om bubblorna uppstår när jag penslar än att de skuller vara där i färgen. När färgen sedan torkar så ser det riktigt dåligt ut.
du har kanske använt en vattenbaserad grundering/försegling som du försöker måla över med en akryllack (lösningsmedelbaserad), eller omdet nu var tvärt om som inte fungerar.
Kör med lackroller och lacka bara horisontella ytor. En högtalare kräver då 6 målningstillfällen per färglager. Man kan också köra vertitala ytor med då får man lacka tunnare med viss knottrighet som följd. Jag har målat mina gamla spegeldörrar med roller och horisontellt, blev skitbra men det tog lite tid. Masonit vertikalt blev inte heller dumt. Jag använda ej vattenbaserade produkter. Ett tips att få det blankare/slätare är att späda färgen något.