HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Varning Diana Krall på XRCD - Se upp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2005/11/29 :  09:39:21  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
Jag köpte en XRCD med Diana Krall på eBay för 15 dollar. Visst var det ett bra pris tyckte jag - tills det damp ner en kinesisk tillverkad kopia i brevlådan. Inget tvivel om att det är en bootleg. Dåligt tryck, hemgjord skiva i ett digipak-fodral med booklet.

Hur det låter - ironiskt sett låter det mycket bra. Bättre än den normala EU-utgåvan. Mer välupplöst och rymd. Dock så tvivlar jag inte på att en "äkta" XRCD från Japan låter ännu bättre. Förmodligen har kineserna i Hong Kong kopierat en äkta XRCD.

Ja ibland är man blåögd och stirrar mest på priset

Så se upp mina hifi-vänner!!!!

/Shaft

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/29 :  12:55:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Läs i slutet på denna tråd.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43576

Enklast vore att tillfråga Verve och få ett enkelt svar.

Hoppas du gav killen ett dåligt betyg på EBAY!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/11/29 :  13:37:24  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Klart det är en kopia men att det är ett digipak fodral har ju inget med det att göra.
Har två stycken Krall skivor som har sådant fodral, den ena köpt på Åhléns och den andra ny från Uppsala Skivbörs.

(För övrigt har Åhléns hög och ologisk prissättning, enda anledningen till att jag köpte den där var att jag fått ett presentkort. Vissa skivor har vettiga priser men flertalet är svindyra.)

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/29 :  13:43:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ett antal av D.Ks skvior finns som DigiPak, har nog 3 st

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2005/11/29 :  14:43:15  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
Jag menade egentligen inte att digipak skulle ha något med det är en kopia att göra. Originalet som jag sett foto på (eBay) är också den i digipak. Som sades här så kommer ofta skivor först i digipak under en tid för att senare batchar blir jewel cases.

Jag har inte lämnat feedback på snubben än. Skall försöka få tillbaka lite pengar först...
Jag skrev till honom och han svarade att jag kunde lämna tillbaka den, men att han inte ersätter shipping cost (en väg eller båda är oklart)...så i slutändan skulle jag i värsta fall sitta med svartepetter ( dvs. $8.99+6.25=15.24 dollars) i fraktkostnader och ingen skiva. Don't think so om jag får min vilja fram!

Skulle finnas ett visst intresse för mig att jämföra ljudet med en äkta XRCD också så jag får väl pressa av honom lite pengar helt enkelt ;-)

/Shaft
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/29 :  16:52:09  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Gubbar; Varning!! Det finns ingen Diana Krall på XRCD !! Det finns inga HDCD heller ... Hong Kong kopior !!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2005/11/29 16:57:19
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2005/11/29 :  18:24:02  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej Igen!
Ja, Creative Audio verkar ha rätt. Jag har för säkerhets skull mailat till XRCD.net och frågat. Återkommer ;-)
/Shaft
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000