HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Y-adapter RCA?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/24 :  17:41:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Tills mitt x-bosoz är färdigt skulle jag vilja använda y-adapter på preout på mitt rörförsteg. Så att signalen för basen kan gå via DCX2496, och signalen för de övre registren gå direkt till slutsteg.
Kan det på något sätt vara vanskligt att driva 2 slutsteg via 1 par preouts? Försteget lämnar mkt hög utsignal, om det nu har någon betydelse.

Tacksam för hjälp här.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/11/24 :  19:24:57  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Funkar hos mej i alla fall. (GGP till gainclone och till sub)

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/24 :  19:27:02  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Kör du med y-adapter från hifikit eller finns det av bättre kvalitet att få tag på?
Den jag hittade på elfa verkade usel...

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/11/25 :  12:22:35  Show Profile Send f95toli a Private Message
Huruvida det fungerar bra eller inte har inte så mycket med kvalitén på kabeln att göra (som vanligt) utan beror på inimpedansen på det du kopplar till ditt försteg.
I praktiken så parallelkopplar du ju slutsteget och DCX2496 och om ex. de har samma inimpedans så kommer ditt försteg bli tvunget att ge dubbels så mycketr ström ut för att ge samma utsignal.
I praktiken kommer det inte bli några problem i ditt fall av den enkla anledningen att en DCX2496 rimligtvis har hög inimpedans så det lär inte lasta ned försteget.

Du kan i alla fall inte förstöra något genom att pröva.
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2005/11/25 :  12:25:37  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Jag har dubbla uttag på försteget, men invändigt är de kopplade precis som adaptrarna.

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/11/25 :  12:44:14  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Blir till att beställa ett par o prova då =)

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000