HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hur väl skulle denna DIY slutsteg stå sig?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tkiuru
Member

112 Posts

Posted - 2002/10/28 :  14:16:03  Show Profile Send tkiuru a Private Message
http://w1.131.telia.com/~u13129205/artikel_sid1.jpg

Är den bara att förkasta om man tänker att jag skall driva ett par LTS-F1 (svär jag i kyrkan nu?), samt inte har den ekonomin (CSN) till att köpa någe värsting grejer?





Mvh Tobias

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/10/28 :  14:53:31  Show Profile Send Nagref a Private Message
Siffrorna ser ju bra ut!
Openloopbandbredd på 25kHz och openlooputimpedans på 0.5Ohm det är inte dåligt det!

Vad är det för någe?

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2002/10/28 :  15:21:29  Show Profile Send Zombie a Private Message
MOSFET är väl aldrig helt fel?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/28 :  15:28:31  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Jag måste vara blind, men jag ser inget annat än mätningar var står pris, model och allt sånt?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2002/10/28 :  16:14:06  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Jag tror personligen inte att man kan säga något om en förstärkares ljud genom att titta på såna här mätvärden.
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/10/28 :  16:23:41  Show Profile Send norman a Private Message
Håller på och bygger några såna (har inte blivit klar ännu..)
Det är "crescendo millennium edition" som fanns med i allt om elektronik

får väl återkomma om nån månad med lyssningsrapport (om jag nu blir färdig nångång)

Edited by - norman on 2002/10/28 16:24:53
Go to Top of Page

tkiuru
Member

112 Posts

Posted - 2002/10/28 :  17:29:32  Show Profile Send tkiuru a Private Message
Oj jag skulle kanske ha sagt vad det var för någe.
Ber om ursäkt, hade lite brottom!

Men som norman säger så är det Allt om Elektroniks Millenium Crescendo.
Således inget direkt märke utan bara DIY från en tidning så priset kan jag inte uppskatta men kanske norman?

Men den kan alltså verka vettig som ett första DIY projekt som står sig relativt väl i en prisklass på ca 5000:- (kanske lite väl högt?)?


Mvh Tobias

Edited by - tkiuru on 2002/10/28 17:34:10
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/10/28 :  17:58:33  Show Profile Send norman a Private Message
quote:
Originally posted by tkiuru

Oj jag skulle kanske ha sagt vad det var för någe.
Ber om ursäkt, hade lite brottom!

Men som norman säger så är det Allt om Elektroniks Millenium Crescendo.
Således inget direkt märke utan bara DIY från en tidning så priset kan jag inte uppskatta men kanske norman?

Men den kan alltså verka vettig som ett första DIY projekt som står sig relativt väl i en prisklass på ca 5000:- (kanske lite väl högt?)?





i allt om elektronik står det att nån tysk konsumenttidning testat den gamla crescendon och att den skulle matcha dåtidens köpslutsteg kring 30000sek. Nu vet jag ju inte om det stämmer och det borde bero på ganska mycket vad man jämför med, men den borde ju bli ganska mycket bättre än nåt färdigt som kostar 5000..(man får väl inte mycket slutsteg för den summan om det skall vara nytt?) bara komponentkostnaderna hamnar väl där nånstans om man inte har massa delar liggandes.. (kanske är jag partisk då jag intalat mig själv att den är väldans bra eftersom jag bygger den..)

Den är väl iaf värd komponentkostnaden, och så får man ju glädjen att bygga den själv

Det jag kan klaga på är kretskortslayouten, lödöarna till många transistorer är mindre än borren man måste ha för att få i transistorbenen.. blir rätt jobbigt att löda då. Så om man etsar själv skulle jag rekommendera att man ritar om dom öarna innan.

Edited by - norman on 2002/10/28 18:08:17
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000