HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Singer/Songwriter:KT Tunstall-Eye to the Telescope
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/11/19 :  14:00:21  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Min tur att tipsa om en skiva då, eller snarare en ny artist kanske.

KT Tunstall - Eye to the Telescope



KT Tunstall är rätt stor i England nu, hennes kändisskap började nog här för ca ett halvår sen. Kunde va kul att tipsa om henne innan Radio City tjatar sönder den första singeln för er... Hon uppträdde live i samma tv-program som en del andra artister för 2-3v sen, det roliga var att hon var helt lugn och gjorde ett bra framträdande medan en superkändis som Robbie Williams såg ut att svettas och imponerade inte lika mycket som annars.

Hon får väl kategoriseras som en singer/songwriter. Hela plattan är skön, men det är framförallt 2st låtar som sticker ut, Black Horse and the Cherry Tree (spår 4 på den plattan jag har) och Suddenly I See (spår 7). Helt omöjligt att inte digga med i de 2 låtarna. Kvittar hur man lyssnar på låten, foten eller hela kroppen diggar med ändå. Nu är iofs dessa 2 låtar snabbare än resten, så det är delvis därför de sticker ut. Den första är den första singeln från albumet, den andra blir nog den andra singeln.

Om jag ska rekomendera några av de lugnare låtarna så blir det svårare. Dom är trivsamma att lyssna på, utan att bli tråkiga. Man kommer att tänka på Alanis Morrisette ibland, dock är jag inte så förtjust i Alanis, Tunstall är klart bättre.

Och innan jag glömmer det, inspelningen är bra oxå!

För vidare läsning: http://www.kttunstall.co.uk/





Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Edited by - BosseBula on 2005/11/19 23:15:43

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/19 :  17:54:23  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Radio är inget jag lyssnar på. Men om de vill spela singer/songwriters så vore kanske man skulle börja lyssna på det. Jag har aldrig funnit radion intressant pga just brist på bra musik. England verkar bättre.

Skall bli trevligt att få höra det.
mer singer/songwriters åt folket.


Katie Melua är en annan (småsöt) nyhet. Nåja. Släppt två skivor. Som är mycket värd att kolla upp.
Nya skivan heter Piece by piece och låter till på köpet mycket bra. Verkar som hela eoJeud köpt sig vars ett ex efter att U1 lyckades ragga upp henne(s skiva) i affären.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/19 :  23:40:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Fanns ju en del riviga låtar på skivan.

Hittade smakprov här http://www.7digital.com/shops/productDetail.aspx?shop=12&product=4970&sid=66292

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000