BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/11/19 : 14:00:21
|
Min tur att tipsa om en skiva då, eller snarare en ny artist kanske.
KT Tunstall - Eye to the Telescope
KT Tunstall är rätt stor i England nu, hennes kändisskap började nog här för ca ett halvår sen. Kunde va kul att tipsa om henne innan Radio City tjatar sönder den första singeln för er... Hon uppträdde live i samma tv-program som en del andra artister för 2-3v sen, det roliga var att hon var helt lugn och gjorde ett bra framträdande medan en superkändis som Robbie Williams såg ut att svettas och imponerade inte lika mycket som annars.
Hon får väl kategoriseras som en singer/songwriter. Hela plattan är skön, men det är framförallt 2st låtar som sticker ut, Black Horse and the Cherry Tree (spår 4 på den plattan jag har) och Suddenly I See (spår 7). Helt omöjligt att inte digga med i de 2 låtarna. Kvittar hur man lyssnar på låten, foten eller hela kroppen diggar med ändå. Nu är iofs dessa 2 låtar snabbare än resten, så det är delvis därför de sticker ut. Den första är den första singeln från albumet, den andra blir nog den andra singeln.
Om jag ska rekomendera några av de lugnare låtarna så blir det svårare. Dom är trivsamma att lyssna på, utan att bli tråkiga. Man kommer att tänka på Alanis Morrisette ibland, dock är jag inte så förtjust i Alanis, Tunstall är klart bättre.
Och innan jag glömmer det, inspelningen är bra oxå!
För vidare läsning: http://www.kttunstall.co.uk/
|
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
Edited by - BosseBula on 2005/11/19 23:15:43 |
|