HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Clas Ohlsons blästermedel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/11/17 :  15:45:55  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Jag tänkte fylla mina högtalare med någon typ av sand, och vad jag förstått så är blästersand rätt okey. Tyvärr så finns inte biltema här i stan, men classe har vi
Dom har ett blästermedel artnr.30-3575. Det står på dunken att det är aluminiumsilikat tror jag det hetter. Lämpar det sig att sätta i högtalarena eller bör jag bestämma vanlig blästersand.

/Niklas

J. Consul
Member

100 Posts

Posted - 2005/11/17 :  17:05:12  Show Profile Send J. Consul a Private Message
Ta en spade och en hink och gå till närmaste dike, där finns det nog sand som duger också. Dessutom billigare har jag hört.

v.h. Jimmy

Förrsten, nu när jag läser ditt inlägg en gång till så ser jag att du skulle ha den i högtalarna -inte i stativen. Kanske vill ha ren och riktigt torr sand då förstås.

Edited by - J. Consul on 2005/11/17 17:06:51
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/11/17 :  18:48:03  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
dikes sanden passar nog bättre i stativar skulle jag oxå säga. Onödigt att få in fukt i högtalaren.
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/11/17 :  19:17:28  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Biltema har billig blästersand också. Jag vill minnas att det handlade om 30-40kr för 25kg.

edit: Ibland läser man som en kratta, jag såg inte att Biltema inte finns i din stad .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!

Edited by - MasterOfPuppetz on 2005/11/17 19:18:36
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2005/11/18 :  11:25:22  Show Profile Send esl a Private Message
Sand utifrån är absolut enklast, låt torka i mikron :-)
Kan läggas i en damstrumpa om du lätt vill ta ut sanden sedan.
Prova att sätta ett piezodiskant element direkt på oscilloskopsproben och mät amplituden på lådan med piezodiskanten fasttejpad på lådan.

Med och utan sand.
OBS: anläggningstrycket är viktigt att ha högt mot lådan!
Limma fast en liten anliggningsspets på själva diskantelementet som går emot högtalarlådan.

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/18 :  20:38:57  Show Profile Send jerico a Private Message
Vad jag kan förstå av blästersanden du tittade på är det samma sak som biltema använder... Same same but difrent du vet. Besök en badstrand med en spade sila den och KOKA den!!!!!!!! Stinker &%%#¤/(( annars om du har otur samt att det kan komma in lite husdjur med sanden. Och det vill vi ju inte ha i högisarna.

/J

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/11/19 :  01:51:18  Show Profile Send Bravo a Private Message
Låter krångligt, blir det inte billigare och enklare i slutänden att köpa erfoderligt antal kilo?

Bravo
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2005/11/19 :  11:30:14  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Det gick att beställa vanlig blästersand från Laitis, 30kg för 144kr. Fördelen mot classes blästermedel är att sanden väger mer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.8 sekunder. Snitz Forums 2000