Hrm..jo, det här blir väl som att svära i kyrkan men är det någon här som kan rekommendera en mikrosteroanläggning för en sisådär 2000-4000kr? Skall försöka hjälpa min käre far som planerar att ha en sådan i sin fjällstuga. hans krav: enkel att hantera (smarta funktioner), bra fjärr helst högtalare i något ljust träslag - svarta går tokbort
Jag har lyssnat på en Sony CMT-CPZ1 som jag tyckte var skaplig - 2900kr på OnOff. Något burkigt ljud men vad kan man begära för det priset.
Låt mig höra några tips! (med en inte alltför stor förhoppning på svar, men man vet ju aldrig...)
Jag har en Denon UD-M31 från Hifi-klubben som jag är skitnöjd med. Nu är den i o f s ersatt med nya modeller, men de lär ska vara bra och säljs om jag inte misstar mig också i paket med anständiga högtalare. Kan rekommendera dig och din far en provlyssning på närmsta klubb!
DENON Denon D-M33 + GALE 4020 Tror du inte att du kan höra någon skillnad på en kvalitetsanläggning och en från stormarknaden? Besök då någon av våra butiker och låt Denon DM33 övertyga dig! 3.998:-
Verkar ju vara något att kolla närmare på. Inom budgetgränsen och ljusa högtalare. Tack för tipset!
Jag har lyssnat en del på den där lilla Denon-anläggningen med Denons egna högtalare och det låter verkligen jättetrevligt. Typiskt en sån upplevelse som kan få en att fundera över varför man lägger x10.000 kr på hifi när man kan köpa ett alltiettpaket för under 5.000 kr :-) Men hur Denon låter med Gale-högtalare har jag ingen aning om.
Mitt tips är att kolla in www.pricerunner.se och jämföra priser med hjälp av dem, kollade av där lite snabbt och jag tycker att Sony CMTSE1 verkar vettig.
Annars kolla efter billig reciever och golvhögtalare, proson brukar göra rätt habila saker och är väl sällan svårdrivna.