HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mikrostereo?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2005/11/15 :  21:33:33  Show Profile Send Terratec a Private Message
Hrm..jo, det här blir väl som att svära i kyrkan men är det någon här som kan rekommendera en mikrosteroanläggning för en sisådär 2000-4000kr?
Skall försöka hjälpa min käre far som planerar att ha en sådan i sin fjällstuga.
hans krav: enkel att hantera (smarta funktioner), bra fjärr
helst högtalare i något ljust träslag - svarta går tokbort

Jag har lyssnat på en Sony CMT-CPZ1 som jag tyckte var skaplig - 2900kr på OnOff. Något burkigt ljud men vad kan man begära för det priset.

Låt mig höra några tips!
(med en inte alltför stor förhoppning på svar, men man vet ju aldrig...)

10
Member

732 Posts

Posted - 2005/11/15 :  21:58:29  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag har en Denon UD-M31 från Hifi-klubben som jag är skitnöjd med. Nu är den i o f s ersatt med nya modeller, men de lär ska vara bra och säljs om jag inte misstar mig också i paket med anständiga högtalare. Kan rekommendera dig och din far en provlyssning på närmsta klubb!
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/11/15 :  22:02:52  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Visst får du svar Terratec. Här är ett förslag för 3996 kronor från HiFi Klubben:


http://www.hifiklubben.com/se/produkter/stereo/stereosystem/detail/DENON_Denon_DM33__GALE_4020_.htm?id=4670

Just denna kombination har jag inte hört, men jag har föregångaren Denon UD-M31 och den är kalas för både pris och effekt.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2005/11/15 :  22:07:06  Show Profile Send Terratec a Private Message
Saxat från Hifi-klubben hemsida:

DENON Denon D-M33 + GALE 4020
Tror du inte att du kan höra någon skillnad på en kvalitetsanläggning och en från stormarknaden? Besök då någon av våra butiker och låt Denon DM33 övertyga dig!
3.998:-

Verkar ju vara något att kolla närmare på. Inom budgetgränsen och ljusa högtalare.
Tack för tipset!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/11/15 :  23:55:19  Show Profile Send Aton a Private Message
Jag har lyssnat en del på den där lilla Denon-anläggningen med Denons egna högtalare och det låter verkligen jättetrevligt. Typiskt en sån upplevelse som kan få en att fundera över varför man lägger x10.000 kr på hifi när man kan köpa ett alltiettpaket för under 5.000 kr :-) Men hur Denon låter med Gale-högtalare har jag ingen aning om.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2005/11/16 :  11:09:18  Show Profile Send n0p a Private Message
Mitt tips är att kolla in www.pricerunner.se och jämföra priser med hjälp av dem, kollade av där lite snabbt och jag tycker att Sony CMTSE1 verkar vettig.

Annars kolla efter billig reciever och golvhögtalare, proson brukar göra rätt habila saker och är väl sällan svårdrivna.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000