HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Monitor Audio RS1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/11/13 :  05:33:36  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Det har ju varit en hel del snack om golvaren RS6, om man uttrycker sig milt. De få som lyssnat på RS8 hyllar även denna.

Men hur är det med stativaren RS1? Snygg som få, snäll känslighet och ett tilltalande frekevnsomfång. Är det nån som har lyssnat på denna?

Själv hörde jag stativaren från serien under, alltså Bronze B2, och den lät i mina öron bätter än de AE Evo One jag har nu.

Tanken är väl att driva dessa RS1 med en NAD 320BEE, när det väl kommer till kritan.

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2005/11/13 :  11:18:30  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Personligen så upplevde jag AE Evo One som en mycket bättre högtalare än Bronze B2. Jag lyssnade på dem sida vid sida med Musical Fidelity elektronik. Allt med Evo one var bättre, ljudet, byggkvaliteten. I mitt tycke är Bronze B2 väldigt överskatttade högtalare.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/11/13 :  14:40:46  Show Profile Send Blue a Private Message
I mitt tycke är det STOR skillnad på Bronze B2 och Silver RS1! Bronze kan låta lite dovt och instängt medans RS 1 spelar öppet, piggt och detaljerat. AE Evo One har jag ingen erfarenhet av, men det vore ju kul att höra dina intryck om du lånar hem ett par RS1 och jämför!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2005/11/15 :  08:01:08  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Har lagt en beställning på RS1:orna och skall ställa dom på ett par D-Stand. Återkommer när jag fått dom och spelat tillräckligt länge för ett utlåtande.





Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/11/15 :  08:45:04  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Det vore väldigt uppskattat!

Vad för kringutrustning blir det?
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2005/11/15 :  08:45:45  Show Profile Send Calle G a Private Message
Jättesnygga! Hoppas de låter lika bra som de ser ut!
Go to Top of Page

widescreen4
Member

264 Posts

Posted - 2005/11/15 :  09:10:05  Show Profile  Visit widescreen4's Homepage Send widescreen4 a Private Message
Eftersom jag går från Dynavoice M-65 i biouppsättning så kommer det till en början drivas med en Pioneer VSX-1014 i Bi-Amp(samma innehåll som AX-3:an). Pioneer DV-470 som förövrigt har samma innehåll som storebror 575 som utnämndes till budget referens av Mr. Ino himself kommer ge signalen.
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/11/15 :  11:20:47  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Låter fint det! Vi ser fram emot ditt omdöme!
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/12/09 :  22:27:15  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
I mitt fall har det omprioriterats lite på siståne. Det blir inte NAD C320BEE utan Thule IA60 istället. Återkommer efter köp och inspelning.

widescreen4 -> Har du fått dem än?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000