HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Proson heavy grounders - nåt att ha?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2005/11/11 :  00:32:51  Show Profile Send svanbo a Private Message
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1742

Jag vill ha ett par bra högtalarfötter till mina Canton rc-l. De ska inte bara låta bra, de ska vara snygga också. Dessa är ju rejäla och i min mening snygga, men förhållandevis dyra, för samma pengar kan man få ex. soundcare superspikes.

Någon som "lyssnat" på dessa Proson-fötter? Eller kanske på dessa, Proson outriggers?

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=784

Har provat med Cantons medföljande gummikuddar och jämfört med de medföljande "spikesen" (fast de är avrundade) och tyckte spikesen lät klart bättre, mycket stramare och mer exakt. Har betonggolv.

Vill också att högtalarna ska vara lätta att flytta omkring vilket jag gör rätt ofta, därför är det jobbigt med spikes och vill gärna ha nåt annat! Andra förslag utöver de ovan nämnda? Någon som kan säga nåt om Prosons fötter?

Åsikter och förslag mottages tacksamt!

Edit: fixade länkarna.

Edited by - svanbo on 2005/11/11 00:34:19

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/11 :  00:46:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Soundcare kanske ??

Fast dom syns ju knappt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2005/11/11 :  00:55:40  Show Profile Send svanbo a Private Message
Jo jag har funderat på soundcare. Som du säger syns de ju dock knappt. Men det kanske är rätt väg att gå?

Har sökt igenom forumet efter trådar ang. fötter och jag blev alldeles trött av att bara se sökresultaten. Tappade helt orken att ens ge mig in på detta, verkar vara en djungel utan dess like. Som alltid gäller ju devisen "lyssna själv" men hur lätt är det när man har ytterst begränsad budget?
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/11/11 :  01:04:18  Show Profile Send Passerati a Private Message
Tja... för priset på Proson Heavy Grounders, får du ett paket av Superspikesen och dom har dokumenterade fördelar.
Skulle helt klart satsa på Soundcare istället för Proson, vilken dag som helst.

Passerati
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/11/11 :  07:50:09  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Heavy grounders? Väger inte redan själva högtalaren tillräckligt många gånger mer än membran och spole? Det vore väl bättre att skruva fast högtalareländet i en tung (>högtalaren) basplatta som sedan förses med lämpliga fötter om man nu ska ha någon skillnad i vikt?

Fast då blir det svårt att flytta. Att ha kuddar, exempelvis SD-fötter, fästa med självhäftade tejp och med möbeltassar under borde funka. Enligt tillverkaren ska det inte störa funktionen.

Utriggarna har ju tagits upp i en annan tråd. JAg tycker de verkar fylla en barn- och djursäkrande funktion.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2005/11/11 :  09:52:22  Show Profile Send svanbo a Private Message
Mmm ok... men om jag föredrar "spikesljudet", kommer jag då gilla ljudet med sd-fötter?
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/11/11 :  10:28:21  Show Profile Send svejk a Private Message
Soundcare är braaa grejer. Du vill ha lättflyttat då är dom bra, lägg en handuk under så kan du lätt hasa runt dina högtalare till du får rätt placering. Vill du ha Proson grejerna så går det säkerligen att skruva dit Soundcare. Som underlägg funkar "snikBDR" hockeypuckar bra.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/11/11 :  15:48:31  Show Profile Send Passerati a Private Message
Jag har själv Soundcare Superspikes (gängas fast i högtalaren) och det följde med självhäftande "filttassar/möbeltassar" i paketet Jag monterade fast dessa och tycker att det går hur bra som helst att flytta runt på högtalarna om man vill. Mitt golv är stavparkett och det blir inga repor, så tillvida att man dammsugit innan rumsjusteringen.
Och det där att fötterna inte syns, hemma hos mig är golvet rätt snett/lutande, och med tanke på att Superspikesen med gängor är högre. Så tycker jag att fötterna är väldigt snygga och framförallt synliga + att det följer med ett litet "verktyg" för att justera höjden med... känns rätt seriöst

Passerati
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000