HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Små racks
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/11/10 :  15:22:30  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag har ändrat lite i min anläggning och numera står centerhögtalaren på ett ställ. Det gör att elektroniken hamnar vid sidan om, och det är tre st pjäser. Dvdspelare, försteg och ett slutsteg. Möbleringen gjorde jag förut men nu får dessa tre enheter tillfälligt stå staplade på varandra. Det jag undrar är om det finns racks modell mindre, eftersom jag inte vill att den stapeln skall gå för högt (inte högre än toppen av centerhögtalaren). Jag kan lägga upp en bild på detta inatt när kommit hem.

Edit: Har kikat lite på Solid Tech Radius Solo. Vet någon om man kan sätta ihop en sådan med lite tätare mellan hyllorna? Jag behöver alltså en tre-hyllors. Vet någon vad det är för mått mellan dom två översta hyllorna på Radius Solo?

http://www.solid-tech.net/high.htm#3

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/11/10 15:53:44

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/11/10 :  15:59:12  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Det bestämmer du mycket själv (måtten alltså).
Om du ser på bilderna du länkade till, kan du få så litet mellanrum som "benen" under bänken (se bild).
Det finns en mängd höjdvarianter på distanserna mellan hyllplanen.




// Jonas




Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2005/11/10 16:00:47
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/11/10 :  16:01:02  Show Profile Send JonasY a Private Message
Radius Solo kan beställas efter behov, maila Björn så kan han säkert förklara! Eller någon återförsäljare.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/11/10 :  16:10:14  Show Profile Send Drem a Private Message
Tackar! Jag har skickat iväg ett mail. Om någon har mera tips på små racks så tipsa gärna. Ska ta en bild och lägga här sen så kanske ni kan komma med tips på hur jag ska möblera också Det blev lite tight konstigt p g a två små monoblock (som strax blir tre) och dom andra tre enheterna och kablaget mellan dessa.

Vet någon vad det är för mått mellan översta och hyllan under den på Radius Solo?

Här är en bild, monoblocken står på högkant under centern och det kommer ett trejde steg som också skall få plats. P g a kabellängd så går det ej att ha stegen invid högtalarna vilken kanske skulle varit snyggast:


Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/11/11 00:58:37
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000