Author |
Topic |
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/11/07 : 23:58:11
|
Oj - Tack
Här går det undan
Ja - jag tyckte Rosa verkade ligga bra till - men jag var ju inte riktigt säker och försökte få till nåt annat efter sista...
/Jörgen G
PS Jag kan glädja ztenlund - och alla er andra - med att jag drar på tjänsteresa resten av veckan och inte kommer att kunna delta i veckans fortsatta lekar. I alla fall inte med någon regelbundenhet. Men likt drinkaren kommer jag väl alltid att finna på någon råd för att uppnå mina begär /DS |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/11/07 : 23:58:29
|
Grattis Jörgen
Rosa Parks who? Aldrig hört talas om men det är väl dagens obildade ungdom osv. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/08 : 00:01:11
|
Grattis Jörgen...
Kan vi ovetande få en länk till vad dett anu är ?! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/11/08 : 00:08:58
|
Eftersom det i år är 50 år sedan Rosa Parks vägrade flytta sig på bussen och hon dog för ett par veckor sedan, har hon förekommit en del i nyheterna den senaste tiden.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2005/11/08 00:12:41 |
|
|
bjarne
RödaTråden vinnare
778 Posts |
Posted - 2005/11/08 : 00:19:14
|
Japp, typ ett par dagar i sträck på alla första sidor och i nyhetsprogram för sisådär 1 vecka sedan
Fick åka till Washington för att ligga på Lit de Parade. Det är väl bara typ presidenter som fått det hittills. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/11/08 : 00:22:47
|
En fråga bjarne - var det meningen att Pink i Pink Floyd skulle peka på Rosa?
Jag undrar för att för några veckor sedan skulle Rosa i en ledtråd peka på Pink i Pink Floyd. Jag råkade ta den tråden efter att Gaffa såg sambandet rosa-pink i sitt svarsförslag. Och idag var det sambandet en del i den samlade bedömningen.
/Jörgen G |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/08 : 15:11:14
|
50år sen,, Då var amn ju inte ens påtänkt, knappt ens föräldrar,,, Inte undra på att man inte kunde det |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Topic |
|