HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Denver 808 modd-project?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/11/07 :  10:16:34  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Är det någon som har koll på innehållet i Denver 808?
I och med att den kan spela DivX så är den intressant som multi-spelare, med audio-modd. Jag misstänker att D/A är av typen Sigma/Delta som en av de andra nyare spelarna, men undrar om någon kollat upp den.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2005/11/07 :  12:47:29  Show Profile Send Stormen a Private Message
Det är just en sådan jag bänder i just nu.. (se tråden om Denver låg ljudnivå)
Är inte imponerad om man jämför med tex Meridian. Men det är ju en prisskillnad på ca 40 000kr
Dock spelar Denvern bättre än min DVD Samsung 945 för 2500:- Men då är ju denvern lite moddad

Edit: missförstå mig rätt. jag tror tex inte att mayro, rannagarden, wolfgang mm har fel referenser eller inte hör jitter osv. Ansolut inte. Dessa herrar har många timmar bakom sig på måånga olika produkter. Jag menade bara att just min produkt hemma hos mig inte funkar för tilfället
Jag är mycket nyfiken på att få fjutt på min denver o se om den kan nå den nivån som många upplever. Jag har ju int emoddat den fullt ut än

Edited by - Stormen on 2005/11/07 13:50:03
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/11/07 :  16:17:51  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Hur är det med DivX funktionaliteten?
Har för närvarande ett hårdvaru-dekoder kort för DivX, men den är gammal och klarar inte Quarter-pixel och Global Motion Compensation. Vet du något om det? Och hur är det med bilden, om filmen är i 16:9-format men kodad som 4:3 med svarta fält ovan och under, går det att stretcha bilden i vertikal-led för få den att passa wide-screen TV utan att behöva zooma med tvn?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2005/11/07 16:19:34
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/08 :  12:48:22  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
He he.

Det är en konst i sig att lära "känna" sin Denver. Plocka, pilla, fundera. Ström mår alltid bra av lite rensning. Överallt. Det kan göra mer än vad man kan tro.

Tyvär ingen "hands-on" erfarenhet av 808...

M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000