HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Trä koner???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/07 :  00:19:48  Show Profile Send jerico a Private Message
Funderar på att sätta trä koner som spikes men vart köpa sådant? Vill ju inte betala en massa till en handlare om jag kan hitta i typ en hobby bod någonstans... Någon som har ideer????

TACKSAM!!!!

/J

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/11/07 :  08:19:56  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Var i bygghandeln för nån vecka sen... Såg koner man skulle sätta på stolpar - iofs fyrkantiga - men i storleken 3cm på bredd. Tänkte ju självklart att "de där skulle man ju kunna ha som spikes".

Har sett på Panduro http://www.pandurohobby.se/menu/MenuServlet oxå, vad jag vill minnas. #490318, #335400 kanske?

Här är en länk till bra fötter. Kanske dyra, men de är rätt ok: http://www.russandrews.com/category.asp?lookup=1®ion=UK¤cy=GBP&customer_id=PAA0733110705217NRRLLESECEHCRKLB&cat_id=PSUPPFEET

Mvh,
M
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/11/07 :  08:41:08  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Har för mig att jag har sett sådana där små koner i ek.
Frågan är bara vart....
Ska fundera på saken.

Annars så får man väl helt enkelt ta o svarva sig ett gäng

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2005/11/07 08:41:28
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/07 :  15:00:16  Show Profile Send jerico a Private Message
Jo svarva trä är man ju inte främande för men har inte en svarv hemma till mer än vinylplattor. Även om jag kör den på 45 varv är det lite långsamt för att svarva trä. MEn det blir ett besök på lokala bygghandeln så får vi se vad de har.

Tack för svar!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/07 :  15:48:01  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
finns på hifi-punkten i Skövde, tror det är jänget bakom "skilfing" som tillverkar konorna!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/11/07 :  15:54:52  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jerico

Jag har 4 Skilfing träkoner liggande som jag inte använder, kan fås mot en mkt rimlig summa, PM:a mig om intresse finns

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Edited by - Larsho on 2005/11/07 15:55:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000