Author |
Topic |
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2005/11/04 : 23:25:24
|
sökte men jag hittade inget. finns säkert en del som lyssnar på det här på forumet. det vore trevligt att ha lite i samlingen. känns som att det kan vara något som är och kan vara väldigt väl ljudandet. så kom gärna med tips. kristet eller inte spelar ingen roll. kanske svårt att få oreligiös gospel ;)
|
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/05 : 02:26:44
|
Jag skall höra Crouch i morgon.
Vad är det för typ av gospel du vill ha tag i ? Lättare att rekommendera då. Okristen gospel är nog svårt att få tag på
Förutom välljudande (vilket inte är så ofta, då det inte kommer i första hand), skall det vara lugnt, modernt, up-tempo, svenskt, Stor kör, liten kör, Call 'n response.
Edit: Inte Crouch utan Edwin Hawkins |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2005/11/05 : 09:11:17
|
Köpte i veckan en skiva med Blind Boys of Alabama - Atom Bomb. Kan bara rekommendera å det varmaste. Det här är inte min pryl alls egentligen, men baske mig vad det svänger! |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
|
|
garmen
Member
757 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/05 : 12:38:51
|
Blind Boys är väl en Acapella grupp va ?!
Skall kolla om jag kan hitta lite tips iform av länkar, där du kan provlyssna. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2005/11/05 : 13:04:39
|
Det är inte acapella på den skivan jag har. Vet inte hur deras tidigare produktion låter. De har ju varit med ett tag...
Edit: Stavning |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
Edited by - UnBeliever on 2005/11/05 13:05:23 |
|
|
Svante F
Member
180 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/11/06 : 01:38:22
|
Take 6 är osannolikt bra. (Acapella) Deras ablum med samma namn "Take 6" är bra.
Just hemkommen från en konsert med Edwin Hawkins (Han skrev "Oh Happy Day!") Skall leta fram några sidor nu.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
|
|
Topic |
|