HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bästa fria antivirus program?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/10/30 :  09:07:40  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
Vilket är det bästa gratis antivirus programmet för windows?

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2005/10/30 :  10:26:09  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
http://www.cygwin.com/

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2005/10/30 :  10:27:07  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Jag kör AVG-antivirus och det verkar fungera helt Ok.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2005/10/30 :  13:02:59  Show Profile Send Gus a Private Message
Jag har provat det mesta i gratisväg och till slut hittade jag något som passade mig och min dator.
AVG blev det/

http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5

Enkelt och hittills inga problem,kört med det i ca. ett år.
Go to Top of Page

lbstr
Member

137 Posts

Posted - 2005/10/30 :  17:36:52  Show Profile Send lbstr a Private Message
Har kört med AVG knappt ett år. Fungerar bra.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/10/31 :  12:42:45  Show Profile Send Passerati a Private Message
Bra tråd/initiativ

Själv kör jag med ZoneAlarms brandvägg & Avast Antivirus & Spybot & Ad Aware, kombinerat.
Funkar dock inte så bra som jag skulle vilja Inget av programmen blir ett täckande skydd

Är F-secure ända alternativet

Passerati
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2005/10/31 :  16:39:49  Show Profile Send n0p a Private Message
Bäst vet jag inte, men kag tycker avg från grisoft funkar helt ok. Vad de gäller firewall kör jag sygates.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2005/10/31 :  17:28:29  Show Profile Send Larsho a Private Message
När jag körde med AVG så stängde programmet av sig emellanåt och blev inaktiverat, mkt märkligt, har sedan dess gått över till Norton igen och är helnöjd.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/31 :  19:06:04  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Kör AVG (Grisoft) på våra tre datorer här hemma (WINXP + WIN2000) plus de två som ungarna har hos sin mamma (WIN98). Fungerar perfekt... Norton tidigare var mkt mer komplicerat, integrerat och krävande.... AVG liksom står för sig självt "och bara fungerar".... Så vill jag ha det. / Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/31 :  23:25:26  Show Profile Send EmilH a Private Message
Har några kompisar som behöver nya Antivirus program.. ska nog testa AVG... tack för tipset.
Go to Top of Page

pdmlmember
Member

309 Posts

Posted - 2005/11/01 :  08:05:12  Show Profile Send pdmlmember a Private Message
Tack för tipsen, ska kolla AVG.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/11/01 :  22:47:37  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
AVG är kack, jag har provat, en kompis har provat, det gick bort. Av någon anleding så hänger den sig mot vissa program och en scan fungerar inte. Segt dessutom, drar mycket kräm, riktigt segt. Måste säga att jag tycker illa om det faktiskt. Kör antivir istället, fungerar mycket bättre, med betoning på mycket. Det här är dock ingen kommentar om hur säkra de är. Men AVG är så slött, och som jag sa, det hänger sig mot vissa programvaror, bland annat WEBLOGIC server 8.1.3, men just den är inget som normalpersonen använder, jag jobbar med J2EE och kör den mycket.
Rekommenderar den inte till någon. En kompis på jobbet körde AVG, trodde han var nöjd, tills han provade Antivir, då insåg han hur segt AVG är. Riktigt dåligt faktiskt.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/11/01 :  22:53:27  Show Profile Send Roq a Private Message
Tidigare när det här var uppe på forumet fick jag tips om Avast!
Har använt det sedan dess och det fungerar mycket bra. Drar inte datorkapacitet och stoppar virus. Rekommenderas.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/01 :  23:01:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Kör med Norton o har gjort det i en massa år. Det tar kraft men är stabilt o tydligen säkert med för jag har inte haft problem på hur länge som helst.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/11/03 :  00:45:30  Show Profile Send ulfsan a Private Message
johan_björklund: Är Norton fritt??

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2005/11/03 :  09:42:16  Show Profile Send n0p a Private Message
Larsho: Dina inaktiveringar tror jag kan bero på att programmet inte är uppdaterat. Om de är något som är negativt med avg är väl att den väldigt ofta hämtar uppdateringar (även om dessa är mycket små och uppdateringen går fort). Oftast hämtas uppgraderingar hem när windows startas, men inte alltid (upplever jag) och då får man be att den kollar manuellt efter uppgraderingar.


Exit Planet Dust
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/11/03 :  10:40:38  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Har AVG och tycker det fungerar bra förutom när deras server med uppdateringarna blir överbelastad, då kan det ta några extra timmar att få en uppdatering. Överbelastning brukar det bli när det kommit en ny programversion.


n0p:

AVG schemalägger sökningen efter uppdateringar till en viss tid varje dag, man kan ställa in en ungefärlig tid varje dag när den skall göra det. Har den tiden passerat när man startar dator kommer den uppdatera så fort man kommer in i Windows.

Att det hämtar ofta är inget konstigt utan det är snarare bra, vill du inte ha aktuella virusdefinitioner?
Virusmakarna vilar inte i första taget.

Edit: Norton är inte gratis utan ett "betalprogram"

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2005/11/03 10:41:27
Go to Top of Page

Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts

Posted - 2005/11/03 :  12:12:08  Show Profile Send Gus a Private Message

Alla har vi våra erfarenheter men lite underligt är det att AVG och andra program tydligen uppför sig väldigt olika beroende på applikation.
Jag tror att jag har testat allt gratis som finns och alltid var det något strul,till sist blev det AVG och det är det hittills minst resurskrävande jag har kört,blixtsnabba uppdateringar o.s.v.
Jag har AVG på tre datorer och samtliga har funkat klockrent.
Underligt som sagt.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/11/04 :  09:25:08  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Har sett och provat AVG på två burkar och det sög lika fett på båda. Jag gillade det inte alls, vansinnigt slött, segt..Sen tror jag inte heller det går att säga till det att inte scanna vid read, utan bara vid write. Det här medför att när man bootar stora appar, J2EE apps, så sölar den ner uppstarten rätt så duktigt, det är 1000 tals filer som läses när man bootar en sån app, Antivir går att ställa så att den bara scannar vid write, om man så vill, default är att den scannar både vid read och write. Så, jag tar inte AVG längre.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000