HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rörböcker??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/10/28 :  13:57:24  Show Profile Send Tomas a Private Message
Hej!

Är det någon som har något bra förslag på en Hur gör rör-bok! Alltså en bok för både nybörjare och kanske mer avancerade användare! Har kollat på: Power Vacuum Tubes Handbook av Jerry C. Whitaker! Men den kostar $100 + frakt!

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/28 :  14:11:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
"Valve amplifiers" av Morgan Jones
"Radiobyggboken" av John Schröder

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/10/28 :  14:28:44  Show Profile Send kris69 a Private Message
"Boken om rör" av J.Hiraga, brukar annonseras av H&M och HF. Kostar bara 50kr + frakt. Har inte läst den men tänkte beställa den. Det är ju inte så blodigt hursomhelst.

Jag är också ute efter tips på hifilitteratur, så de som vet kan väl komma med tips och rekomendationer.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/10/28 :  14:51:19  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Kris69: Tror de kallar den för "Rörförstärkare"
Jag ångrar bitttert att jag inte köpte den på mässan häromdagen och slapp frakten.

"Valve amplifiers" av Morgan Jones som Bernt rekommenderade köpte jag för ett tag sedan.. den kostar dock cirka 600 pengar. Vilket kanske är lite mycket om man inte vet riktigt vad man önskar.


Radiobyggboken har inte gets ut (vad jag kan se) sedan 60-talet så den blir nog svår att hitta annat än på antikvariat.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/28 :  19:49:11  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
"Rörförstärkare" av Hiraga är en mycket trevlig introduktion till rörteknik med många schema på olika konstruktioner men den har inga direkta byggprojekt frånsett några tips på förbättringar av Dynaco ST70.

Radiobyggboken kanske finns på nåt bibliotek

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2005/10/29 :  06:35:38  Show Profile Send Tomas a Private Message
Tack allihopa!

Nu har jag beställt "Valve Amplifiers, Third Edition"
Morgan Jones, "Building Valve Amplifiers"
Morgan Jones och "Power Vacuum Tubes (Electrical Engineering)"
Jerry C. Whitaker! Hitade dem faktiskt alla 3 till ett sjyst pris på Amazon! Vi hörs om ett år...

MVH Tomas

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000