HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 hifi karaktär på mina högtalare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rouge
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/10/25 :  17:20:02  Show Profile Send Rouge a Private Message
För en tid sedan köpte jag en högtalarbyggsats ifrån MDS. Jag har dubbla 6,5 och silkesdiskant. Och nyligen byggde jag en baslåda med en 12" bas i.

Mina fronthögtalare är klädda med högtalartyg och nu vill jag göra om allt så jag får lite mer hifi karaktär.

Så nu undrar jag hur jag ska göra. Går det bra att köpa kontaktpapper som ser ut som trä och klistra på det på spånskivan? Ska jag använda riktig träfaner? Många högtalare man ser i tidningar har en svart blank yta hur gör man det?

Öppen för förslag!

Edited by - Pjotre on 2002/10/25 17:55:53

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/10/25 :  18:01:01  Show Profile Send norman a Private Message
Fuskfaner i form av självhäftande plast är ju enklast men blir ju kanske inte så snyggt..

Svart blank yta tror jag blir ganska jobbigt att få till på spånskiva (MASSOR av spackel och slipning och målning och slipning igen...)

Riktig träfaner blir riktigt snyggt och behöver inte vara så svårt, man kan använda kontaktlim på burk (obs, ej vattenbaserat) med bra resultat (tycker iaf jag). Finns nog lite gamla trådar om fanering om du söker på det.

Edited by - norman on 2002/10/25 18:02:52
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000