HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Zalve spelar julmusik på Hificonsult 8 Dec
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/10/25 :  22:05:36  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message


Varmt välkomna, själv kan jag knappt bärga mig förrän jag får höra Carolas julsånger

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2005/10/28 13:45:38

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/10/25 :  23:12:49  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Detta låter helt underbart trevligt!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/25 :  23:29:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det skall bli riktigt kul att besöka Alingsås med stora Julskivehögen.

Lovar att bjuda på en rejäl blandning. Allt från Carola till Adolphsson & Falk, från Stillsam körsång till sprallinga The Real Group. Riktiga klassisker och helt nya (ej släppta skivor) kommer att spelas.

Välkomna!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/10/25 :  23:33:34  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Har som tradition sen 10års åldern att börja spela julmusik 18:e november (fråga mig inte varför). Bjuds det på musikaliska jultips och välljud är man nog tvungen att åka.

M
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/25 :  23:44:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Såna traditioner gillar jag. Själv brukar jag leta fram ljusstakarna när första snön har fallit,,,
Några nya Jultips skall jag nog kunna ge.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2005/10/26 :  08:37:29  Show Profile Send hal a Private Message
Vad trevligt det måste jag försöka gå på ?
Lite Zalvisk julmusik och en liten titt på Accuphase, kan det bli bättre .

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/10/27 :  19:55:13  Show Profile Send arcam a Private Message
arcam kommer...
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2005/10/27 :  20:25:12  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Lite OT!
Minns när jag satt en sommar för några år sedan och spelade in en julskiva,kändes precis som man hade glöggen i halsen...
Vilken skiva det var säger jag inte!!!

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa

Edited by - Karnaa on 2005/10/27 20:25:37
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/10/28 :  14:32:27  Show Profile Send kris69 a Private Message
Det blir ju ingen riktig jul utan Anders F Rönnblom.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/28 :  15:58:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du menar "Det är inte snön som faller" ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/10/28 :  16:09:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Kanske kan du sjunga lite själ? Självklart uppmickat och återgivet genom anläggning!

Kul initiativ!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/10/28 :  16:49:19  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Fräckt!

Snoogens

Edited by - Ranefjord on 2005/10/28 17:03:51
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/28 :  17:31:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skall det sjungas, så är det INTE jag som står för skönsången och dessutom skall det vara ackustiskt!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2005/10/28 :  18:43:06  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Jo ho det ska det visst det Jag tar med mig lite prylar och riggar upp för lite Zalviska Live-julstämmor
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/28 :  21:08:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Man kan ju göra det enkelt för sig och spela hela skivan "Cantate Domino",,, Men lite mer variation skall det bli.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/11/05 :  12:19:02  Show Profile Send garmen a Private Message
det låter trevligt. får man nog ta att boka in.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/05 :  12:25:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kan upplysa med att jag fick 9st skivor i veckan, som jag inte tidigare hade och ett paket kvar (eg 2st, då några inte har släppts ännu)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/11/05 :  17:58:40  Show Profile Send luften a Private Message
quote:
(eg 2st, då några inte har släppts ännu)


Vågar man gissa på Diana Krall´s nya julskiva? (den väntar jag på iaf, har in en förhandsbeställning)

//air
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/06 :  01:30:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är en av dem Ja! Har stor förhoppningar,, Sen är den ett svenskt snäpp oxå!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/11/06 :  10:52:26  Show Profile Send luften a Private Message
Låter trevligt. Synd att jag inte kan delta, men det e lite för långt att resa från Helsingfors...

//air
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2005/11/06 :  12:24:08  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
HifiConsult & Zalve; är det bara att ramla in eller vill ni ha en förhandsanmälan?

/P
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/11/06 :  13:11:43  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Det är bara att ramla in, det blir lite svettigt om vi är mer än 500 personer men glögg och pepparkaka skall räcka oavsett

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/30 :  13:46:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
De sista beställningarna har tillat in nu och det stora(? ) problemet med att välja skivor har börjat.
Kan nog lova ganska varierad musik. Allt från högklassiga inspelningar till mindre kvalitativa skivor.

Givetvis måste man spela Carola, om Ingemar själv bara vill det!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/06 :  23:56:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
25 skivor är utvalda, om alla kommer att spelas märker de som är där.

Jag kan utlova en liten överraskning, som vår musikmoderator på forumet kommer att hålla.

Nerikes Audiofiler kommer med halva "Hejarklacken" (5st)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/12/07 :  01:06:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hur länge kan man komma? Jag kan inte dyka upp förrän 17-18...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/12/07 :  07:30:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tänkte väl börja vid 17:00 och sen köra ett antal timmar framåt, tills Sladd slänger ut oss

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000