HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Handla på ornec.com
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2005/10/25 :  16:28:22  Show Profile Send Poe a Private Message
Nån som har erfarenheter av detta, betalning, leveranser etc.?

eof
Min anläggning

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/10/25 :  19:51:27  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Kolla på http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=67 där hittar du säkert något.

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/10/25 :  22:57:03  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
En massa erfarenheter har jag. Om du inte finner det du söker på Prisjakt kan du maila emller PM:a mig så får du mer detaljer.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2005/10/26 :  11:04:11  Show Profile Send Poe a Private Message
Om man ska tolka det som skrivits så är det inte så bra som man kanske får intryck av på Ornecs hemsida.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/10/26 :  13:46:25  Show Profile
På vilket sätt skulle det inte vara bra? Har inte hört om några större strul med köp från Ornec.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/10/26 :  15:01:46  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Allt beror på vad man anser vara bra. Om skadade produkter vid 3 av 3 beställningar (i mitt fall) är acceptabelt för att priset är väldigt lågt, ja då är det väl ”bra”. Att utlovad kompensation/ersättning fortfarande utlovas efter två månader men inte blivit verklighet är acceptabelt för att priset är lågt, ja då är det väl ”bra”.

För priserna är makalöst låga, inget snack om den saken. Är man medveten om att det finns uppenbara risker med produkterna och att man kan ta detta pga det låga priset, ja då är det bara att beställa.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/10/26 :  15:27:44  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Lika bra att förkomma nästa inlägg som kommer att handla om att jag vill skrämma bort ”privatimportörer” eftersom det gynnar Akkelis Audio (dvs mig)

Jag vill i sammanhanget då säga att mina erfarenheter av Cattylink och Coemaudio är 100% tillfredställande och om man nu vill privatimportera så är mitt tips att vända sig till någon av dessa. Kom bara inte och lyssna på grejerna hos mig först och privatimportera sedan, för sånt blir jag #¤*§ på…….

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

regner
Member

899 Posts

Posted - 2005/10/28 :  22:57:25  Show Profile Send regner a Private Message
..en varning, och ta detta på allvar.
Bortse från Stefans rekomendationer och beställ ALDRIG från cattylink. Risken är MYCKET stor att ni kommer bli blåsta!! Jag med många flera har råkat ut för just detta.
Cattylink är ett oseriöst jävla lurendrejeriföretag!!

Edited by - regner on 2005/10/28 23:00:49
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/10/29 :  00:53:08  Show Profile
Cattylink är allmänt känt som lurendrejare och har varit det bra länge... får utfärda en varning jag också.
Om saken har gått sönder i frakten kan ju inte alltid företagen i fråga belastas för utan mer fraktbolagen.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000