Lånade hem Callejr:s Cayin-rörförsteg idag. Kopplade från utgångarna på försteget in i main-in på min Korsun. Så fort jag slår på min V8i så uppstår genast ett brum i högtalarna. Ibland kommer det även ett högljutt knäpp efter en stund. Brummet består hela tiden.
Kopplade tillbaka byglarna mellan pre-out och main-in och brummet försvann. Kopplade bort byglarna helt och hållet, inget brum.
Någon som har en aning om vad detta kan bero på
Varken Calle eller jag förstår oss på detta...
Kan tillägga att när man väl spelar så låter det riktigt bra
De Omnibus Dubitandum Est
Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Nån knepig jordloop och det är inte så ovanligt tyvärr. Om du har jordade kontakter och det har du förmodligen eftersom du får problem så kan du prova att köra i ett ojordat uttag istället.
Senast öppnade jag signalkablaget på förstegssidan och satte jorden(skärmen i detta fallet, balanserad kabel från RCA till XLR) på RIIA-stegets jord och behöll jorden i slutsteget! Jag vet dock inte hur man skall göra utan ingrepp!
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
Köpte idag ett Hama "mantelströmfilter" på inrådan av Callejr som använt detta hemma med väldigt god effekt. Hemma hos mig gjorde det ingen som helst nytta... Provade att koppla tillbaka byglarna samt köra försteget på en vanlig ingång på förstärkaren- inget brum. Det känns ju dock lite dumt att köra med 2 försteg efter varandra...
Det är alltså BARA när jag kopplar in försteget direkt in i slutstegsdelen som brummet uppstår. Det finns där även innan försteget ens är påslaget. När jag gör detta så blir brummet ännu tydligare... Skumt skumt...
De Omnibus Dubitandum Est
Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata