HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Suprem Förstärkare - År 2005
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paho
Starting Member

8 Posts

Posted - 2005/10/17 :  22:15:45  Show Profile Send paho a Private Message
Supreme. Senaste designen av legenden Åke Bloms monoblock. 4 månader gamla. Lämnar 150W i 8 Ohm och dubblar effekten ner till under 0,5 Ohm. Bland de bästa förstärkarna som går att få tag på. Säljes då behöver mer effekt till tungdriven 15” bas i en aktiv högtalare. Nypris 38 000Kr. Nu under ½ priset eller bud. Söker för övrigt B&O ASP1000 för att driva basarna.

paho
Starting Member

8 Posts

Posted - 2005/10/18 :  21:40:55  Show Profile Send paho a Private Message
Hej Igen!

Dessa monoblock av märket Supreme är nytillverkade och av en ny design med högre effekt och bättre ljud än tidigare generationen Supreme förstärkare. Även om dessa är erkänt mkt bra. Nypriset är
38 000Kr/st, men jag kan tänka mig ett pris mellan 10-15 000kr/st eller bud. Har 6 stycken monoblock. Till skillnad mot tidigare Supreme förstärkare går dessa att använda i balanserad drift.

Medveten om att det kommer bli en nedgradering men är i behov av pengar för andra plötsliga utgifter.

Vid några funderingar kontakta gärna mig. Tel: 073-9076300.

Spec. 150W 8Ohm, 300W 4Ohm, 600W 2Ohm, 1200W 1 Ohm.Dämpningsfaktor
10 000. Mycket låg distorsion.

MVH
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000