Author |
Topic |
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 22:46:33
|
Hal ...... den tror jag på!
F.. va bra. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 22:52:33
|
Nja, jag är nog fortfarande skeptischk...
"Man är inte säker förrän pinnen är inne"
Gammalt röda tråden ordspråk. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 22:58:36
|
hal quote: "Man är inte säker förrän pinnen är inne"
Vågar man skriva det ordspråket efter den gissningen - och den illustrationen
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 23:04:13
|
quote: Vågar man skriva det ordspråket efter den gissningen - och den illustrationen
Var och en har ju sina egna tolkningar... |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 23:16:21
|
Vi lägger väl in den sista ledtråden lite tidigare än väntat,,, dock inte oväntat
Norma Ray - Stay Another Night
och så väntar vi på en förklaring... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 23:17:18
|
Grattis till den fina bilden å svaret! |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 23:25:42
|
quote: Grattis till den fina bilden å svaret!
Tack ! Förklaring ? Hon föddes som Norma Jeane Mortenson, blev sedan döpt (baptized)till Norma Jeane Baker sedermera år 1946 antog hon artistnamnet Marilyn Monroe. Marilyn efter skådespelaren Marilyn Miller och Monroe efter sin mors födelsenamn. Dog 1962, vad blir det?, 43 år sedan... |
Veckans skiva, här ! |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 23:30:35
|
Grattis hal! |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/10/17 : 23:33:21
|
Ja det är enbart att lyfta på - hatten och säga
Grattis hal!
Och så tycker jag att det var en ovanligt stilren Röd Tråd Zalve!
/Jörgen G
PS hal - Min snedvridna fantasi för dagen kan ha orsakats av alla bilder på strippade Music Hall cd25.2 på hårdvarurecensionsforumet under dagen /DS |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2005/10/17 23:40:40 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/10/18 : 00:00:31
|
Får väl säga grattis till Hal oxå... Hoppades på att nån skulle lösa den.
Hade ledtrtådarna i en annan ordning på kösbordet där hemma, när jag kom på tråden, då löste frun den efter första ledtråden. Så den fick hamna sist
Tack Jörgen, Tyckte nog att det var en rätt bra och "ren" tråd idag,,, hade kanske en liten rädsla över att den "rena" skulle bli lite svår...
Fixar du dit en pinne på dig nu Hal ?! =) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2005/10/18 : 00:09:26
|
Ja, vad trevligt, nu blev det officiellt också. Tack alla quote: Fixar du dit en pinne på dig nu Hal ?! =)
Får se om jag hinner |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/10/18 : 10:25:33
|
Hum, så här är det alltså?:
Om man är nära att nå ett mål, men man missar det på mållinjen (ca 1 sekund) – då vill man ofördröjligen hitta dit så snabbt som möjlig senare. En form av revansch alltså!
Detta i sin tur medför att man lägger i en växel till, höjer farten och tänker att nu j… skall alla knutar hittas och dras åt så fort det bara går, för att hitta svaret och få en endaste liten seger? Man ser chansen, griper tag i strået så fort att tanken inte riktigt hänger med. Men va’ sjutton, skall man vara först så - skriv – men skriv snabbt!
Fel, fel, fel!
Ser det med det samma, att det är fel, fel, fel!
Kollar lite på ”lekledaren” och förbannar hans ordval: Frågan är, om det är Ztenlund eller Jörgen som är närmast,. Så lätt man går i den fällan. Trodde först naturligtvis, på ingivelsen att tennis måste vara ämnet med den ovan nämnda hänvisningsfrasen?
Men ack, nej! Livets skönaste varelser med en av dess vackraste representanterna för var målet för dagens övning.
Skall inhandla en tavla jag såg häromdagen, med just henne som motiv, och den skall för alltid finnas i mitt rum för att påvisa en av dygderna mot det ”täckta könet” från oss stinna sprickfärdiga hannar: Ta de’ lugnt – allt har sin tid (?) – hasta inte i onödan!
Så här är det alltså: En bra tråd! En värdig vinnare och en ”hastverkare” till förlorare!
|
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2005/10/18 : 10:52:02
|
Ja du Draken, du är inte ensam i din vånda. Jag tänkte Norma Jean på första tråden direkt efter jag hade skickat iväg fel svar. Sedan blev det bara elände av alltihopa,får väl skylla på att jag var fullt upptagen med att käka piller,nysa och snora i största allmänhet. Värdig vinnare dock,tillika en bra tråd
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/10/18 : 13:28:21
|
Tack Draken och Gus.
Det kändes som en bra tråd, men man vet ju aldrig. Kan själv instämma i det du skriver Draken - Fort och fel blir det ofta och tyvärr fortsätter man i samma stil. När det gäller första gissningar, så går jag ALLTID på det första jag kommer på (Kanske därför att jag inte har tagit nån tråd på första gissningen) |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2005/10/18 : 15:38:42
|
Zalve - samma med mig på första. Inom vissa gränser dock
Det vanligaste är att man inte begriper nånting
Ibland - alltför sällan - får jag emellertid den där känslan av att ha funnit DEN RÖDA TRÅDEN. Och då är det bråttom - ty det är ju så enkelt att halva gänget borde se sammanhanget. För det mesta är det även då fel likt f*rb*nn*t
Men det är ju så förbaskat roligt!
/Jörgen G
Jo - en sak till. De där gångerna när man likt Gus i denn omgång, tänkt på detta rätta svaret lååångt innan det dök upp men inte skrivit det /DS |
Edited by - Jörgen_G on 2005/10/18 15:43:19 |
|
|
Topic |
|