Hade nån tanke på att jag skulle kunna kopiera in favoritskivorna okomprimerat på disken men det verkar inte som om det går. Den stödjer tydligen inte waw. Står iofs inte att den stödjer sacd heller men om man tittar på bilden så visar displayen sacd-loggan.
Får nog slå en signal till Philips och fråga lite närmare.
"DVB Terrestrial" står för regionskodning förmodar jag
Nja, DVB-T betyder att det är en digital-TV-mottagare avsedd för marknätet (teresta nätet) till skillnad från DVB-S avsedd för satelitmottagning....
Det handlar alltså om en digitalbox med hårddisk. Om den sen går att använda till annat får kollas upp...
/ Ulf
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Skulle tro det. Jag har också Comhem och skaffar nog så småningom ngt liknande. Men då måste där finnas digital ljudutgång...... / Ulf
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Tänkte fel.... .... gällande just denna box och Comhem!!
En box som kan funka till Comhem Kabel-TV ska heta DVB-C, där C står för Cable. DVB-T (som den du hittat) motsvarar Boxers system över teresta (vanliga markbundna) nätet.. / Ulf
Ursäkta om jag lånar tråden lite. Hur mycket "standard" är egentligen DVB-T? OM jag tar med en Boxer-box till exempelvis Tyskland eller England, kan jag då titta på deras markbundna digital-TV?
Får nog ta och ringa till Philips innan man tar och beställer en sån här. Om den funkar bra i kabelnätet och faktiskt fixar att spela waw samt att det går att kopiera in skivor via släden till hårddisken så är den definitivt intressant. Dom har ju en annan spelare som kallas mediacenter och den kanske är mer lämpad, måste kolla upp det.
Dahlberg: Denna maskin kommer aldrig att fungera med kabelnätet tyvärr... Men ibland räcker det alldeles utmärkt med en bra bordsantenn, finns faktiskt många bra och snygga varianter ute på marknaden.
Testa att låna den "robert-boxer" ev någon kompis / handlare och en bordsantenn för att kolla hur det fungerar hemma hos dig.
Pratade just med en trevlig tjej på Philips och tyvärr så fick jag beskedet att möjligheten till import mellan släden och disken saknas. Digitalmottagaren är tänkt för det markbundna nätet och behöver alltså en egen antenn (inget större problem iofs).