Author |
Topic |
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:37:51
|
quote: Visst sjutton finns hinder. Detta löser man enklare än enkelt. Det är enbart att ha tre utspridda demokunder över landet så är det fixat. DVS att avlyssna...
Vem förser dom med demoprodukter då Om dom ändå inte handlar av butiken i Sverige utan fixar så "alla" kunder kan lyssna hemma hos dom för att sedan åka hem och beställa utomlands..
// Jonas
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
Mickhe
Member
209 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:44:31
|
Mayro...för mig och oss andra som inte är uppvuxna i denna ankdamm som kallas HiFi sverige så är det inte lika lätt...jag är helt beroende av bra handlare...dom är dock för få...
Jo...jag har förstått att ni har byggt upp en Tupperware kultur...men förstås utan försäljning...och det passar säkert vissa...men inte mig...
Du har ju inte bara köpt på tips...du har ju också tipsat många...
/Micke |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:45:08
|
bra sanoj. Du snappade ju...
just så enkelt är det att bedriva en fungerande näthandel numera..
Man handlar själv direkt från fabriken. DVS alla har fabrikens pris direkt. Och ute i världen har fabriken endast utsedda näthandlare som driver handelssiterna... Enklare än enkelt... tyvärr finns ju där inte dessa butiker... MEN.
Tar man sverige så är det inte konstigare för norrbottningen att ta det billigare flyget till xxxx utomlands o lyssna än att flyga dyrt inrikes till allingsås o köpa dyrt.
Man får betänka att Sverige tex är så långt. Så skulle man ta MIN motsvarande resa så kom jag till paris för att besöka en hifibutik..Då norrbottningen fick en fika i alingsås...
Nu ska jag inte flyga iväg här. Men liiite sanning ligger ändå i även detta.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:47:49
|
quote: EA. Tur du skrev lite på slutet Annars hade ditt inlägg mest sett ut som att kritisera MINA tankar i ämnet... Varför jag skriver detta är för jag uppskattar om var o en TILLFÖR sina tankar i stället för att enbart kritisera andras..
Det är mycket kritik mot dina tankar i mitt inlägg. Jag håller nämligen inte med dig speciellt mycket. Men vi behöver inte vara ovänner för det?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:48:58
|
Många bra tankar här från 'båda sidorna' så att säga.
Ämnet är som inläggen visar inte nåt som är bara 'si eller så' utan har många vinklar som påverkar resonemangen lite olika beroende på vem man är och vad man har för krav samt ekonomi mm.
Men - mayro:
Den "moral" som plötsligt försvinner, "bort, iväg", när miniräknaren gjorts till ENDA "översteprälle" som slaviskt skall följas, den moralen var aldrig nån moral från början... Att se till sitt eget eller familjens bästa är EN variant av moral, såklart! Men lite bredare sett än så är det faktiskt ofta (inte alltid) så att "moral", eller en moralisk inställning, KOSTAR, om inte pengar så kanske anseende eller annat...dvs säga att stå upp för en uppfattning/värdering etc trots motvind gör man för att man anser den är riktig, inte för den är enkel (= billig) Det vet ju du redan med dom små och lite större 'stormar' du hamnat i på forumet, men kan ju passa med ett sånt resonemang även i detta sammanhanget...
Och det är väl aldrig fel att påminna oss alla om att givetvis är "moralisk" inte samma sak som "moralistisk"! -------------------------
Citat från Ayn: "Däremot är det riktigt fult att använda butikens tid och resurser till att lyssna på prylar man är intresserad av, utan att ens ha en tanke på att köpa prylarna där, och sen gå någon annanstans och köpa. Så gör man bara inte!"
Jo, så gör många...
Jag är i en annan bransch än HiFi men detta händer en till flera ggr i veckan (man vet nu inte precis hur varje person sen verkligen handlar givetvis!!!) - trots att skillnaden i pris oftast inte är större än 5-15 % och inte 30-50% som det sägs om HiFihandlarnas "överpriser" högre upp i tråden...
Prata en timme (och uppenbarligen sätta "värde" på kunskap/information/'känna på prylen' mm) men sen säga "ja, men den är ju 300 kr billigare på nätet/annan butik" och försvinna med ett "tack för informationen"...varför gör folk så?
Håkan64: Klart att sura/otrevliga/oseriösa säljare gör det inte lockande att handla av 'dom'...hoppas verkligen slippa säja "oss" där...hehe |
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
Edited by - edison on 2005/10/13 12:02:13 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:54:18
|
quote: Jo...jag har förstått att ni har byggt upp en Tupperware kultur...men förstås utan försäljning...och det passar säkert vissa...men inte mig...
Jag har ingen "rörelse" alls. Så detta var idag åratal sedan.. Tips o hjälp till hifikompisar har jag alltid gett redan långt innan ens internett fanns..
Och tro mig. Sååååå mycket av hifin som är dyrare säljs redan via sk "demoförpackning" för stårkt rabbaterade priser så det rent kunde sålts via direktförsäljande. ÄVEN från erkända butiker...
Så att enskilda som ges tips eller så är inget anorlunda alls..
Det är inte detta som debateras här alls. men ville ändå besvara dig. Om du vill ha utförligare info om hifihandeln o hur den fungerar genom senaste tjugo åren så kan vi ta det via telsamtal så ska jag gärna berätta det för dig.. Men inte här via Ot så tråden kantrar...
Detta vi talar om här är viktiga saker. Att tala om att handlarna har det jobbigt är INTE viktiga saker....Som vi ska belastas moraliskt för.. I denna tråden kan den vakna handlaren finna tips o ideer på hur han kan komma vidare. Tråden skadar inte handlare. Den upplyser däremot dom om HUR saken SER ut i verkligheten.
Man möter problem bättre med verklighet samt öppna ögon. Inte med fördömmanden o moralpredikan.
Så. åter till topiken. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Mickhe
Member
209 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:58:24
|
Mayro...det var du som skrev att du åkte runt till polare och lyssnade...och jag bara kommenterade det...
Ibland är du så spretig...och dryg...huvva...
/Micke |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 11:58:27
|
quote: bra sanoj. Du snappade ju...
just så enkelt är det att bedriva en fungerande näthandel numera..
Man handlar själv direkt från fabriken. DVS alla har fabrikens pris direkt. Och ute i världen har fabriken endast utsedda näthandlare som driver handelssiterna... Enklare än enkelt... tyvärr finns ju där inte dessa butiker... MEN.
Och vad ska dessa "utsedda" näthandlare leva av då.. Om man beställer av fabriken så har väll inte näthandlaren någon inkomst.
Hur gör man när man vill uppgradera, byta, reklamera något Byter fabriken in min gamla hifi Måste jag skicka min hifi till Kina för att få den lagad
Hur gör man reklam för dessa nya produkter Använder man ett ställe som HifiForum.nu tex ..
// Jonas
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:03:42
|
quote: quote: -------------------------------------------------------------------------------- EA. Tur du skrev lite på slutet Annars hade ditt inlägg mest sett ut som att kritisera MINA tankar i ämnet... Varför jag skriver detta är för jag uppskattar om var o en TILLFÖR sina tankar i stället för att enbart kritisera andras.. --------------------------------------------------------------------------------
Det är mycket kritik mot dina tankar i mitt inlägg. Jag håller nämligen inte med dig speciellt mycket. Men vi behöver inte vara ovänner för det?
Det behöver du inte göra heller.. Men tyvärr vad du än tycker så är verkligheten något man inte debaterar bort. Den måste mötas..
Och att genom att belägga att fattiga svenskar köper 300 billigare vilket är en ekonomifråga. Det möter man inte via kalla dom omoraliska. Då skapar man endast en ännu mer muraktig sak mellan handlaren o kund..
Se problemen som dom ÄR. Här skulle poletik lätt kunna ramla in.. Så se upp här..
Men då folk har intressen. Men plånboken hindrar intressen. Då tar man andra vägar.. tro mig...
jag köpte en vattenpum till min Chrysler 57´a I sverige kostar den 5000 kr o uppåt.. I usa 1000 ca.... Inte fasiken betalar jag dom extra 3200 kr den kostar här. Nope. Jag tog fram pris o gav till svenska pumpsäljaren.. O vipps kostade den 3000 kr i sverige....
DET tyckte jag var skälit att betala mer för att ha den dan efter...Och jag betalade inte hans lön för 1,5 arbetsdagar extra.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:06:54
|
Jag ser inte vad det är för fel på att gå till sin lokala handlare för att lyssna på grejor? Sen om jag köper nåt eller inte är väl sak samma? Det finns inget köptvång bara för att man går in i en butik! Nästan så man kan tro det på en del inlägg, eller misstolkar jag?
Ex. Jag åkte 80mil för att få ett par högtalare demade för mig. Ett par som jag var intresserad av, hört gott om men aldrig själv hört. På lokal ort, eller i närheten fanns ingen som ville ta hem ett par så dyra högt. utan att man köpte (lite som att be om: Köp nån annan stans?)... Åkte dit. Fick privat demo. Kaffe, fika, bra snack och trevligt bemötande... Flera timmar senare och flera stärkare, cd och skivor med; Jag tyckte inte högtalarna var bra! Fick snällt be om att återkomma. Blev inget köp. Tyckte synd om den mycket trevlige och proffsige säljaren - men jag köper inga högtalare bara för att säljaren är på mig som ett bi eller blinkar som Bambi med ögonen.
M |
|
|
Mickhe
Member
209 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:10:51
|
rannagprden...det är ju inte det det handlar om...frågan är ju vad du skulle gjort OM du ville ha dessa högtalare...skulle du då köpt av den trevlige och proffsige eller skulle du surfa runt världen och sparat 15%-30%?
/Micke |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:11:19
|
quote: Ibland är du så spretig...och dryg...huvva...
Jag undanber mig personpåhopp |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:15:19
|
Mayro, du svarar inte på mina frågor..
// Jonas
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:17:16
|
rannagården: Den som säjer du var oseriös där tänker inte så som som jag menade i mitt inlägg.
Jag tycker det är klart att man ska köpa det man VILL ha och GILLAR, men när folk begär att en vara man redan bestämt sej för ska kosta samma i butik som på nätet (= inte förstår att en butik HAR högre kostnader) och tar tid motsvarande 200-300 kr (för att dom tydligen ser mej eller mina kolleger som kunniga och hjälpsamma) TROTS att man aldrig ens tänkt handla pga några hundralappar 'fel' pris...DÅ blir jag betänksam*.
Kanske för att jag aldrig skulle drömma om att göra så själv.
* Är som sagt inte i hifisvängen... |
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
Edited by - edison on 2005/10/13 12:19:09 |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:19:30
|
Mickehe - Jo, jag greppa det. Men av en del inlägg så kan det tolkas som om det är mer eller mindre "köptvång" på att gå till en butik och vara intresserad av att köpa nåt som butiken saluför?
Om e-handel osv. återkommer jag ev. med en åsikt. Skall följa debatten en stund till bara...
Mvh, M |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:21:36
|
quote: Och vad ska dessa "utsedda" näthandlare leva av då.. Om man beställer av fabriken så har väll inte näthandlaren någon inkomst.
Hur gör man när man vill uppgradera, byta, reklamera något Byter fabriken in min gamla hifi Måste jag skicka min hifi till Kina för att få den lagad
Hur gör man reklam för dessa nya produkter Använder man ett ställe som HifiForum.nu tex ..
Jag förstår du gärna vill kantra mot reklam service osv... Tyvärr så kostar inte fraker inom sverige mer eller mindre än utomlands. Och fraktavtal är för stora avsändare kanonekla saker att ha..
Angående reklam Sanoj.. Att folk öppet diskuterar sker varenda dag. Dom som har saker av intresse kommer debateras öppet. Är detta möjligen något du har problem med via dina kontakter in i hifivärlden kanske?
Så att försöka få igån debatten om hf.nu o reklam är en död debatt redan.. Om att folk debaterar på ett öppet forum om produkter så är varenda inlägg reklam om du inte ser det..
Alla inklägg handlar ju om hifi ju... Varenda ett...Fast en del handlar om näthandlade produkter också.
Men reklamdebatten kan vi ta där den hör hemma. inte här.
Sedan sanoj.. Gör hemskt gärna inlägg. Men tillför gärna också. Du söker endast fem fel hela tiden. Vill du deta så gör det gärna.
Men skriv dinta tankar osv. Inte enbart söka fel i mina...Ok hoppas jag? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Mickhe
Member
209 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:26:20
|
rannagarden...då är vi på samma plan...
/M |
|
|
Sanoj
Mannen med bilderna
2475 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:27:20
|
Nä du Mayro, så enkelt kan du inte vika undan. Jag tycker ditt inlägg om att det är så jätteenkelt att få till en fungerande näthandel av hifi är liite oklart. Vill du vara så snäll och svara på mina frågor så kanske även jag fattar vilken bra idè detta skulle kunna bli.
// Jonas
|
Konsult hos Consulterna |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:29:09
|
sanoj.
jag har inget att stå dig till ansvar för.. vill du ha utbildning i marknadsföring samt näthandelsuppbyggnad.. Sänd mig konsultförfrågan..du får då offert..
Jag har en tråd. inte frågespalt..Ok.. sanoj.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Frasseman
Member
279 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:43:10
|
Då jag har jobbat i butik i drygt 11 år, har jag lärt mig att det finns i grund och botten (mycket grovt draget!!) 3st olika kunder...
# 1: Personen som inte bryr sig om service, reparationer frakter mm. Bara produkten ifråga är ett par kronor billigare någon annan stans / nätet så handlar de där...
# 2: Personen som tycker att service är bra och kan tänka sig att betala någon procent mer för att få en förhoppningsvis bra service. Dvs. Det är ok om produkt "a" kostar 11.000kr i butik och 10.400kr på nätet så är det en skälig kostnad, för det som han anser är mervärdet...
# 3: Personen som vill ha bra produkter / bra service, men själv inte har någon större kunskap / intresse i produkterna som sådant... De vill att det skall se bra ut, vara enkelt att använda, och gärna installerat och klart hemma. Oavsett om de de köper kostar 3.500kr eller 300.000kr, så litar de på dig (om du nu är en bra säljare), på att du tar fram det som de vill ha / behöver. (sedan så finns det ju alltid säljare som bara tittar på sina egna marginaler, och det finns det ju självklart på nätet också... Och de som värnar om det kunden inners inne verkligen vill ha...)
Som privatperson står jag meds som det 2:a exemplet, men ibland så tar jag till det 3:e, när jag själv inte har kunskapen / vetskapen / intresset.
Jo, jag handlar en massa via nätet också... Det blir CD-skivor och DVD-filmer, TV-spel och dylikt. Detta till störst del pga. att om man själv jobbar i butik, kan det vara svårt att komma loss till andra butiker. Sedan är det mycket lättare att hitta mer från samma artist, specialutgåvor mm. TV-spel handlar jag för att få spelen tidigare än releasen i Sverige.
Jag har inget intresse i att handla kläder över internet, då även ett par Levis jeans i bestämd storlek, aldrig är likadant sydda!!
Jag har sett OnOff i Uppsala halverats i storlek, och Expert på Stora torget i Uppsala har tagit bort 75% av butikslokalen...
Jag ser inte internet som en vinnare i alla lägen, jag har sett butiker på internet och postorder födas som svampar, och dö ut nästan lika snabbt under de 11 år som jag arbetat i butik (5år med TV-spel och 6 år med Hi-Fi)...
Jag tror heller inte allt för mycket på det där med att försöka ordna utlån, via nätet heller. Vi ponerar att det är en produkt för ca. 6-10.000kr, som ganska många över landet är sugna på... Det är en produkt som precis har lanserats och 15 personer över hela landet är sugna på att låna hem produkten... Det tar minst 1 dag att frakta det till kunden, och minst 1 dag att frakta tillbaka.. Och man vill ju få några dagar till att prova... om nu produkten är borta i genomsnitt 4-5 dagar. Har man 5st av produkten så tar det ca. 3 veckor innan alla fått låna... Vissa hanterar produkten perfekt, andra mosar kartongen, viker manualer, repar maskiner... Vem skall betala för det, var skall du ta pengarna ifrån på lägre marginaler... Postens avgifter är ju inte helt gratis heller... Är det ett par högtalare som vi pratar om här så är det lätt 350 - 600kr enkel väg för att skicka grejjorna...
Det pratades här om att ha ett par "demokunder" i landet... Vem betalar deras lokal, lön, sociala avgifter??
Ingenting är såå enkelt som det ser ut, för skulle det vara det, så hade alla gjort så sedan mycket lång tid!
Mvh Andreas |
Min anläggning |
|
|
fripps
Member
652 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:49:19
|
Mayro: Har läst mycket av vad du skriver och ofta framstår det som att det bara finns en verklighet och det är din. Tror att många Hifi tillverkare (i synnerhet Mid- och Highend) inte är extremt intresserade av en massa paralellimport. Man bygger upp ett globalt nätverk av distributörer där alla är delaktiga i varumärkesuppbyggnaden, distributionen, garantiåtaganden, kapitalbindning mm. Att centralisera detta så att allt skeppas från ett (eller ett par ställen i världen) ut till slutkonsument tror jag inte är ett speciellt intressant upplägg för de stora Hifitillverkarna, speciellt inte med tanke på alla åtaganden som tillverkaren då själv måste hantera istället för att en lokal generalagent tar hand om detta. Om inte tillverkarna supportar det så kommer det heller inte att bli framgångsrikt.
Mayro: Det skrivs väldigt mycket om hur mycket billigare saker och ting är utanför Sverige (gräset är alltid grönare hos grannen) men det ges sällan konkreta hifiexempel. Kan du inte ge lite smakprov?
|
Advantage S1 -> Transparent Plus -> Bladelius Idun -> Transparent Plus -> Bladelius Grendel med kondensatorbank -> Transparent Plus -> Burmester B50
Medlem i ASO |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:50:55
|
quote: Det behöver du inte göra heller.. Men tyvärr vad du än tycker så är verkligheten något man inte debaterar bort.
Verkligheten kan vi debattera OM, men aldrig debattera bort. Du ser den som du ser den - du hävdar bland annat att klädesnäthandeln är ett problem för klädesbutikerna. Jag säger NEJ, det är det inte. Men visa mig gärna fakta om du har nån. Jag tycker ansvaret ligger på dig som trådskapare och uttryckare av en stark åsikt.
quote: Och att genom att belägga att fattiga svenskar köper 300 billigare vilket är en ekonomifråga. Det möter man inte via kalla dom omoraliska. Då skapar man endast en ännu mer muraktig sak mellan handlaren o kund..
Är inte helt säker på vad du menar här. Jag förstår dig inte.
quote: Se problemen som dom ÄR.
Jag ser dom på ett annat sätt än vad du gör. Du har inte monopol på att "tycka rätt". Du påstår att folk köper kläder via näthandel. Jag säger att NEJ det är bara en försvinnande liten del som gör det. Antingen får DU eller JAG ta fram BEVIS. Först då kan vi se problemen som dom ÄR.
quote: Men då folk har intressen. Men plånboken hindrar intressen. Då tar man andra vägar.. tro mig... jag köpte en vattenpum till min Chrysler 57´a I sverige kostar den 5000 kr o uppåt.. I usa 1000 ca.... Inte fasiken betalar jag dom extra 3200 kr den kostar här. Nope. Jag tog fram pris o gav till svenska pumpsäljaren.. O vipps kostade den 3000 kr i sverige.... DET tyckte jag var skälit att betala mer för att ha den dan efter...Och jag betalade inte hans lön för 1,5 arbetsdagar extra..
Jag säger inte emot dig om att folk alltid kommer leta efter det lägsta priset eller för den delen den högsta lönen eller bästa vad-det-nu-är. Det jag pratar om är det omoraliska i att utnyttja vem som helst för att sedan lösa problemen annorstädes.
Intressant läsning: Enligt Wikipidia så moral förklaras enligt: quote: Vi utvecklar moraliska normer för våra liv, och dem bryter vi inte emot utan att känna oss illa till mods.
Med ännu mer på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Moral
Ps. Tror du inte att HM, Brothers, KappAhl och liknanade skulle skrika sig vansinniga om deras försäljning sjönk 25% och att man lätt kunde härleda denna förlust till näthandel?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:56:42
|
Frasseman. bra inlägg. Tack....
Jag hör till nr 2 i din lista. helt klart...
Men att se handeln med fokus på endast dom negativa bitarna blir ju inte rätt det heller..
Ditt inlägg är helt i mina ögon korrekt. samt även stämmande som jag ser det.
Men detta var endast negativsidan... Det finns ju en hel del bevis på att det omvända finns destomera där ute.
Jag har aldrig påstått att näthandeln är problemfri. Men som alla vet har en del handlare via nätet fårr till väldigt bra service. Samt har fungerande handel med också många nöjda kunder...
Att tro problem ENDAST finns inom nätet är ju lite fel det med.
Detta bevisas rätt tydligt via en del sålda produkter i detta land där ägarna har haft o har problem med sina saker...ÄVEN om dom köpts in i Sverige av svensk firma.
Så problem finns. SJÄLVKLART... Men fördelar finns också...
En näthandelsbutik i GBG. en i STHLM. En i norr.. Med billiga kostnader av att man INTE ligger på dyraste stället... Det ger mer service än dom idag existerande handlarna med endast sina egna grejor ofta på en enda ort......
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Mickhe
Member
209 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 12:59:26
|
Mayro...varför inte testa...du kan ju branschen...och fattar dig på näthandel...
Spännande...
/Micke |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/13 : 13:01:03
|
quote: Mayro: Har läst mycket av vad du skriver och ofta framstår det som att det bara finns en verklighet och det är din. Tror att många Hifi tillverkare (i synnerhet Mid- och Highend) inte är extremt intresserade av en massa paralellimport. Man bygger upp ett globalt nätverk av distributörer där alla är delaktiga i varumärkesuppbyggnaden
Jag ska inte bry mig om ditt påhopp.. men besvara en sak för mig..
Vilka är dom märken som verkligen har bred spridning i sverigen handlakår? Vilka märken?? jag talade så sent som igår med en som anser att hela handeln är söndertrasad PGS att varenda handlare tar in egna märken o det är problem att få ut saker just i sverige idag..
Så titta lite på VAD jag säger här.. Säg mig. VAD är så otroligt spritt av hifimärken i sverige.. O titta sedan på totala hifin som finns... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Topic |
|