HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 "Anläggnings Mördare"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/10/11 :  21:09:44  Show Profile Send svejk a Private Message
Vi brukar ofta tipsa här om väldjud plattor. Sådana är ju lite grann av en straffspark det är ingen match att lira mao.

Mitt tips är Ike o Tina Turner River Deep......
Phil Spector har producerat det är The Vall of sound, en massiv ljudbild med hur mycket som helst i. Stråkar slagverk körer harpa osv osv. Kan en anläggning mejsla ut detta på ett bra sätt, grattis!

Era tips

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

teflon
Semester på egen begäran

129 Posts

Posted - 2005/10/11 :  22:16:38  Show Profile Send teflon a Private Message
Hocico, 'Starving Children' från skivan 'Aqui Ahora En El Silencio'. Vi pratar högljudda syntar och en distad röst som bara ylar. Eller 'Death as a gift' från senaste skivan 'Wrack And Ruin'. Uh, eller varför inte 'Winds Of Treason' (gissa med vilka?) från cdmaxin 'Born To Be Hated'.

Gotta love mexikansk brölsynt, eller så. \o/

Fast jag vet inte.. jag misstänker att det inte går att få Hocico att låta bra. =)
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/10/11 :  22:37:07  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Kings of a Carnival Creation med Dimmu Borgir. En hel del instrument att hålla reda på. Dessutom sitter smattermaskinen Nick Barker vid trumsetet, gäller att ha något som har kontroll över konerna.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/10/12 :  09:01:54  Show Profile Send Micke Y a Private Message
A Perfect circle har ett spår ifrån "Thirteenth step" som heter Noose. Den innehåller bas ner till 20Hz, distade gitarrer som är helt okomprimmerade tillsammans med en mycket komplex ljudbild. Mycket få system har lyckats behålla upplösning och låg dist i de tuffaste passagerna. Jag (+ Dazzin & smallsuperman) har kört den i massor av system och det är bara 2-3 system som jag vet klarat av den! Systemdödare är bara förnamnet.

Vågar du?

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2005/10/12 :  11:04:37  Show Profile Send alpinist a Private Message
Mike Oldfields "Amarok"! Här finns mängder med snärtig dynamik, snabba transienter, ovanliga rakbladsvassa ljud.... Intensivt är ett understatement...

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/12 :  13:27:40  Show Profile Send ulfsan a Private Message
Murder Ballads med Nick Cave & the Bad Seeds -

- "visor", fast stökigt, skrikigt, skräpigt, vasst, basigt ljud utan tydlig instrumentplacering i bredd och djup i många låtar. Var tidigare helt omöjlig att lyssna på i gamla CD-spelaren, men kan nu hjälpligt avlyssnas i Dropleten....

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/10/12 :  13:38:56  Show Profile Send jaejin a Private Message
ulfsan: eftersom Nick Cave är kung så givetvis så den skivan grym.

Kan anläggningen få till det i den sista låten då det är ett flertal artister som sjunger i låten Death is not the end så är det mycket intressant att höra på de olika artisternas egna karaktärer i hur de sjunger. Sedan sitter man och följer med texterna just på denna skiva så tycker jag det ger mycket mer.
Kanske speciellt upplysande i låten where the wild roses grow.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/12 :  15:24:22  Show Profile Send matte76 a Private Message
Försök få The Hives "Tyrannosaurus Hives" att låta bra i er anläggning...riktigt dåligt ljud, ljust skränigt och vasst! Synd på en ganska bra skiva, man får väl köpa vinylspelare och se om den låter bättre på LP.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/12 15:25:20
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/10/12 :  15:35:06  Show Profile Send ulfsan a Private Message
jaejin: Håller med dig!

Denna skiva tyckte jag var grym då jag köpte den för flera år sedan. Sedan började jag "finlyssna" i min anläggning, som jag började uppgradera. Jag stod då inte ut med skivan.

Nu har jag bättre grejer. Men det krävdes verkligen bättre grejer för att stå ut med skivan. Särskilt de första låtarna. Det kommer sedan några vilsammare låtar (med bakgrundskören sjungande), som är ren avkoppling att lyssna på... Sedan har vi ju de många rösterna i sista låten, som du skriver.

Men håll med om att en del låtar är för dj-gt stökiga (ngn låt med ren kaotist kakafoni t ex, och någon annan med en massa tjut o s v). Så denna skiva passar väl som anläggningsmördare, eller hur?

/ Ulf

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2005/10/13 :  09:06:35  Show Profile Send MartinN a Private Message
Sun Ra - Space is the place (på Impulse, med 'utomjordingen').
Detta är verkligen en kuriositet, den som står ut med musiken
på denna skiva - och 'effekterna' heh heh, kan nog säga
sig ha gjort en bravad.

Martin
Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2005/10/13 :  10:49:01  Show Profile Send Shullman a Private Message
Någon som har lyckats få Iggy And The Stooges "Raw Power" att låta bra?,
tänker på den nya utgåvan som Iggy själv remastrade
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000