HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka äger Zell ZD200 MkII i norrland?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/08 :  00:34:32  Show Profile Send Snoop a Private Message
Tjoho!!!

Har blivit smått sugen på denna förstärkare och skulle nu vilja veta vilka i norrland om vi säger sträckan Gävle-Luleå som äger denna Zell ZD200 MkII, isåfall så kan de ta kontakt med mig på Pm , då jag jätte gärna skulle vilja jämföra min accuphase e-305 med denna Zell..


Anledningen till att jag eventuellt tänker byta förstärkare är pga saknaden av fjärr, det börjar bli olidligt.

Nu kanske ni undrar,varför i hela friden byter han inte bara till en större accuphase som har fjärr? Jo svaret är den att de finns 2 anledningar.

1.Pengar, E-405 har gått upp så pass mycket i pris så ja inte kännde mig manad att lägga till massa pengar om ja säljer denna.

2.Nörd som man är vill man ju testa fler märken istället för att snöa in sig på vissa.


Hör av er /David



[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/10/08 12:14:32

Lomen
Starting Member

38 Posts

Posted - 2005/10/08 :  01:39:20  Show Profile Send Lomen a Private Message
Bor inte i Norrland men, jag har nu en Zell ZD200 MkII hemma. Kan bara säga att det är otroligt mycket stärkare för pengarna och jag har testat en hel del. Du kan ju fråga FBK om hans intryck när jag var hemma hos honom och testade den mot hans McCORMACK DNA-1 Deluxe slutsteg och Meridian 502 försteg

Advantage S1-->HarmonicTechnology Pro Silway XLR--> Advantage S-250--> Nordost Red Dawn--> B&W Nautilus 802

Edited by - Lomen on 2005/10/08 01:57:10
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2005/10/08 :  10:12:00  Show Profile Send knoxville a Private Message
Menar du att den är lika vass som dina Advantage steg!??

/Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)

Edited by - knoxville on 2005/10/08 10:12:15
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2005/10/08 :  10:34:52  Show Profile Send FBK a Private Message
Jag och Lomen har gjort en "snabb" test, dvs Zellen mot min uppsätning McCormack DNA1 Deluxe, Meridian 502, Zellen var överraskande bra, mycket bättre än vad vi hade väntat oss. Nu var det en snabb jämförelse så vi han inte lyssna ordentligt och annalysera allt, men vi var helt överens om att på området basåtergivning så var Zellen bättre än min uppsättning.
Så vi har inte gjort regelrätta jämförelser mot något annat än min uppsättning. Men jag har jämfört McCormacken mot Primare A30.2, Advantage A300 med klara segrar för McC. Så visst är Zellen en riktigt kompetent förstärkare

Ps. Lomen du har Pm!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/10/08 :  11:23:51  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag bor i norrland som du kanske vet, men nu låter du nästan som en Stockholmare som klassar in halva Sverige som Norrland.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2005/10/08 11:24:56
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/08 :  12:18:00  Show Profile Send Snoop a Private Message
Hehe Mange den var rolig, nej men skämt och sido så vet ja ju att du äger en och har läst den recension flera gånger.

Innan jag köpte accuphasen så stod det just mellan zellen och denna accuphase. Men nu när jag kört ett tag med accuphasen så tycker jag det börjar bli lite väl jobbigt att leva utan fjärr.

ja kontaktar dig på pm om eventuell resa upp till luleå framöver.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2005/10/11 :  15:31:06  Show Profile Send Egill a Private Message
Jag antar att du vet att Larzzon säljer sin?http://www.prisjakt.nu/marknad/index.php?pid=20728&username=larzzon

Han bor också i Luleå.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/11 :  15:55:59  Show Profile Send Snoop a Private Message
Jepp har varit i kontakt med honom.

Men som sagt måste åka upp och lyssna innan jag kan bestämma mig, så håll utkick under bildreportage de närmaste 1-2 månaderna så kanske hifi norr beger sig uppströms

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/10/11 16:00:00
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2005/10/11 :  16:06:06  Show Profile Send Egill a Private Message
Det kan vara värt att köpa begagnat eftersom du vet att den fungerar. I "båtcontainerköpet" på prisjakt, där jag köpte min, var två av fem paj . Den ena som var sönder var min, men det verkar som den äntligen blir lagad nu i veckan.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/11 :  16:15:53  Show Profile Send Snoop a Private Message
Som sagt ska försöka ta miog tid och pengar och åka och lyssna, inget ja vill köpa olyssnat då jag redan har en förstärkare som är riktigt bra.

Det är bara så synd på fjärren.

Det som varit fel på dessa zell vad har det varit?

Är det transormator brum eller vad är de som är galet?

man vill ju inte direkt köpa en stärkare som kanske äör fel på, och sen måste skicka tillbaka till kina, då blir man ju galen på att vänta....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio


Edited by - Snoop on 2005/10/11 16:17:58
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2005/10/11 :  17:01:53  Show Profile Send Egill a Private Message
Min gick sönder efter någon timmes lyssning, tydligen gick effekttransistorerna sönder på ena kanalen, vilket i sin tur förstörde några motstånd på ena försteget. Det hela berodde nog bara på otur.

Den andra som var sönder vet vi inte vad som är felet än. Han som fick den säger att ena kanalen saknade ena säkringen vid leverans. När han satte i reservsäkringen gick den direkt. Det verkar alltså som den var felaktig vid leverans. Han lämnade in den till en reparatör som inte har kunnat göra nå't åt den innan han får ett schema på den (fast jag tror inte de ens har försökt felsöka). Att få ett schema från Zell verkar omöjligt, men enligt "min" reparatör är i allafall förstegen modultillverkade av någon annan tillverkare som han faktiskt kände till, så det är kanske en möjlig väg att få reda på mer.

Något brum hörde inte jag under den lilla tid jag kunde lyssna på den, vi får se nör jag får tillbaka den (förhoppningsvis denna vecka)

Vituð ér enn, eða hvað?

Edited by - Egill on 2005/10/11 17:05:36
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000