Author |
Topic |
|
OcA
Member
2184 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 19:33:25
|
Har letat med ljus och lykta efter en skiva med danska (?) gruppen Scream. Skivan heter One Down och är helt omöjlig att få tag i från alla importörer... Är otroligt bra musik, men jag hittar den inte!
De var med på High Fidelitys Ref. skiva nr 21 1996 - också den är borta tyvärr!
Skulle någon kunna hjälpa mig med detta? |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
|
Ayn
Member
2799 Posts |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
|
OcA
Member
2184 Posts |
Posted - 2005/10/08 : 15:46:09
|
Skitbra! Tack för tipsen! Tyvärr funkar inte GUF's hemsida på min dator!!!!! |
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma! |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2005/10/09 : 08:56:55
|
Det kan bero på inställningarna i din brandvägg! Sidan börjar med att skicka över en ActiveX-kontroll, och om din brandvägg blockerar sådana, så funkar antagligen inte sidan så bra.
Jag har ingen aning om vad denna ActiveX-kontroll gör, men GUF är en seriös skivbutikskedja, så det borde vara OK... Kan förstås inte lova något.
Såg också tyvärr att GUF inte säljer utomlands... Du kanske känner någon som ska åka till Danmark snart....? Alternativt maila till GUF och hör om de inte kan fixa någon speciallösning....
Lycka till! |
Tremolo junkie! |
|
|
OcA
Member
2184 Posts |
Posted - 2005/10/09 : 12:02:42
|
Jag jobbar i Köpenhamn, så det ska nog vara lugnt att ta en sväng förbi dem på Norrebro någon eftermiddag!
Testade att slå av brandväggen, men det gjorde ingen skillnad. Ska kolla mina inställningar i webläsaren också, men annars får jag ta tåget in till byn och köpa skivan på plats. |
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2005/10/09 : 21:02:10
|
Du jobbar i Köpenhamn! Då är det ju nemas problemas! Du hade ju lika gärna kunnat bo i Luleå, och då hade det ju varit lite jobbigare...!
Nu är ju problemet så gott som löst!
Får jag rekomendera ett par intressanta affärer i Köpenhamn, när vi ändå är i farten? KT Radio är en kanonbra HiFi-butik, och Accord har ett riktigt bra utbud av begagnade CD-skivor. Rejäl vinylavdelning!
|
Tremolo junkie! |
|
|
OcA
Member
2184 Posts |
Posted - 2005/10/09 : 21:59:35
|
Visst, så det ska nog gå att hitta skivan! Har letat fram ett par andra nätbutiker som säljer skivor. Problemet är att i Danmark funkar oftast bara inhemska VISA eller Dankort så det är omöjligt att som svenne handla i landet om man inte har cash.
Antingen får jag åka in till stan, eller så får en Dansk polare köpa skivan på sitt kort och så skickar de till mitt jobb.
Måste bara ha tag i den! Om jag minns rätt är både ljud och musik vansinnigt bra! |
|
|
|
Topic |
|