Author |
Topic |
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:47:23
|
Äh, gissar på Stig Carlsson "han med högtalarna"..
Fast jag håller nog med Vee-Eight |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:48:10
|
Jag skulle satsa mina pengar på Nalle.. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:49:14
|
ja men ..... SÅ enkelt kan det ju inte vara? |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:50:08
|
Jag gissar på Vee-Eight!
Jag spelar trummor, har Carlsson, snackat radio... |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:57:02
|
Att vara lekledare för Röda Tråden är alltid lika förvånande. Den lättaste Röda Tråd visar sig vara olösbar medan en som man tror ska vålla stort huvudbry löses snabbt och till synes enkelt.
edit: Eller är det så att nystarnas många hjärnceller genomskådar en alltför genomskinlig taktik från lekledaren...
Så här är det tänkt: /.../Drums and /.../ Keyboards -> trummor och keyboard Hansson -> Hansson Carlsson -> Karlsson
Slagverks- och keybordduon Hansson & Karlsson från det tidiga 70-talet är kvällens Röda Tråd och det var min frus idé...
Vi utropar
Grattis nalle!
Tyvärr Zalve - nära skjuter ingen hare. Janne "Loffe" Karlsson är bara halvrätt ikväll
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2005/10/06 00:00:14 |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:57:51
|
Grattis Nalle! |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:59:33
|
Tackar men jag får ge en del av äran till Zalve som ledde mig rätt i mitt famlande. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/10/05 : 23:59:52
|
Suck igen, men: GRATTIS |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 00:02:45
|
Kan man komma närmare utan att ha rätt ??
När jag såg 3e ledtråden, så var jag RÄTT säker på att det var rätt...
Jörgen, allt beror ju på om NÅN "hittar" rätt ledtråd och spinner vidare på det. Som när Gaffa tog "Pink"
Nu lägger vi bort den sura minen.
GRATTIS NALLE!!! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 00:03:34
|
Grattis nalle!
Hade aldrig ens den minsta chans då jag aldrig hört talas om denna duo, mina förvirrade hjärnceller är uppenbart inte tillräckligt gamla... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/10/06 : 00:27:12
|
Zalve: quote: Kan man komma närmare utan att ha rätt ??
Gränsen går väl där någonstans. Spitfire som gissning för Mustang förra onsdagen var väl i samma härad. Då blev ju utgången lite annorlunda för din del Så nu har du bjudit igen därvidlag - även om det felaktiga svaret inte hjälpte dig då. Jag vet hur det känns...
quote: Jörgen, allt beror ju på om NÅN "hittar" rätt ledtråd och spinner vidare på det. Som när Gaffa tog "Pink"
Jo det har löst många trådar. Veckans exempel kommer säkert inte att bli de sista...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Topic |
|