Author |
Topic |
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2005/10/10 : 22:18:39
|
Jag ringde o klagade som en dåre till BBB's support (eller mailade, då ip-telefonin gick ner) det hände att samtal bröt mitt i osv. och så kunde man inte ringa vare sig in eller ut på flera timmar. jag påpekade säkert en 5-8 ggr på mindre än en månads tid att jag vill ha kompensation för det här krånglet och vips på nästa tele faktura fick man avdrag på 200 kr.. så det går även om man är själv. men imorgon ska jag ringa och säga upp min ip-telefoni... jag e trött på missade samtal och att man inte kan ringa ut.
Ip-Telefoni är grymt bra när det funkar (samt billigt) men det har på tok för mkt barnsjukdomar än för min smak. ska gå tillbaka till Telia, har testat många leverantörer genom åren och Telia må vara dyrat men INGEN har funkat så bra som dom heller. och jag betalar gärna 10 öre mer per minut för en telefon som fungerar till 99% |
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 00:03:09
|
quote: och jag betalar gärna 10 öre mer per minut för en telefon som fungerar till 99%
Håller med. Det lutar åt Telia för min del också. Främst för att de har ett mer omfattande "totalansvar" vad gäller strulande teleledningar osv.
BBB har allt sånt utlagt till olika konsulter. Om ett problem ska lösas genom felsökning på flera nivåer t.ex. modemet hemma, teleledningarna, telestationen osv. så ska det till olika "hantverkare" som kollar detta med 2-3 dagars handläggningstid mellan varje instans. Hade ett totalt avbrott i ADSL och telefoni med BBB och det tog drygt 10 dagar(!) innan detta var löst. (Felet var att man inte hade gjort rätt inställning i telestationen). Jag fick kompensation. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/10/11 : 00:42:45
|
Jag hade min lina nere i 10 dar, beroende på att modemet var trasigt, men englit kundtjänst så var modemet helt (De frågade om dioderna lös enligt ett speciellt sätt) Så då skulle de fixa nåt i teleskåpet imon 3 dar.
Nu hände det ju inget inom 3 dar, de hade iofs varit där och bytt nåt, men inte fungerade det efterår ändå.
Problemet för mig, var att BBB har köpt upp Bostream, som jag då surfade med, så ingen ville befatta sig med Bostreamkunder. Tog 57 min i telefonkö. (Fick ett nyttm odem sen iaf, och då fungerade det)
När jag sen fick fakturan, så ringde jag och klagade,,, Inga problem att få avdrag på fakturan. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Topic |
|
|
|