HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Instabil uppkoppling - slutkläm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2005/10/10 :  22:18:39  Show Profile Send KingX a Private Message
Jag ringde o klagade som en dåre till BBB's support (eller mailade, då ip-telefonin gick ner)
det hände att samtal bröt mitt i osv. och så kunde man inte ringa vare sig in eller ut på flera timmar. jag påpekade säkert en 5-8 ggr på mindre än en månads tid att jag vill ha kompensation för det här krånglet och vips på nästa tele faktura fick man avdrag på 200 kr.. så det går även om man är själv.
men imorgon ska jag ringa och säga upp min ip-telefoni... jag e trött på missade samtal och att man inte kan ringa ut.

Ip-Telefoni är grymt bra när det funkar (samt billigt) men det har på tok för mkt barnsjukdomar än för min smak.
ska gå tillbaka till Telia, har testat många leverantörer genom åren och Telia må vara dyrat men INGEN har funkat så bra som dom heller.
och jag betalar gärna 10 öre mer per minut för en telefon som fungerar till 99%

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/10/11 :  00:03:09  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
och jag betalar gärna 10 öre mer per minut för en telefon som fungerar till 99%

Håller med. Det lutar åt Telia för min del också. Främst för att de har ett mer omfattande "totalansvar" vad gäller strulande teleledningar osv.

BBB har allt sånt utlagt till olika konsulter.
Om ett problem ska lösas genom felsökning på flera nivåer t.ex.
modemet hemma, teleledningarna, telestationen osv. så ska det till olika "hantverkare" som kollar detta med 2-3 dagars handläggningstid mellan varje instans. Hade ett totalt avbrott i ADSL och telefoni med BBB och det tog drygt 10 dagar(!) innan detta var löst. (Felet var att man inte hade gjort rätt inställning i telestationen).
Jag fick kompensation.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/11 :  00:42:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag hade min lina nere i 10 dar, beroende på att modemet var trasigt, men englit kundtjänst så var modemet helt (De frågade om dioderna lös enligt ett speciellt sätt)
Så då skulle de fixa nåt i teleskåpet imon 3 dar.

Nu hände det ju inget inom 3 dar, de hade iofs varit där och bytt nåt, men inte fungerade det efterår ändå.

Problemet för mig, var att BBB har köpt upp Bostream, som jag då surfade med, så ingen ville befatta sig med Bostreamkunder.
Tog 57 min i telefonkö. (Fick ett nyttm odem sen iaf, och då fungerade det)

När jag sen fick fakturan, så ringde jag och klagade,,, Inga problem att få avdrag på fakturan.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000