HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rek av CD-spelare för 40.000:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/02 :  19:04:18  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Tyckte inte att MF:en var särskilt ljus i klangen, men det är möjligt att den kan vara. "Analog" var den i alla fall! Dessutom så föredrog jag Lua Appasionaton framför Dropleten när vi jämförde dem, så vi har kanske lite olika preferenser.


Vi har nog olika preferenser Bengt. Jag kunde inte avgöra vilken av Droplet och Lua som var bäst när vi jämförde bla dem, det var en alldeles för kort jämförelse.

Per100 och de andra som jämfört dem två mer ingående föredrar ju Dropleten, men smaken är olika som sagt...Droplet passar i vilket fall mycket bra ljudmässigt med mina högtalare.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/02 19:26:28
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/02 :  19:06:29  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Har du inget principiellt emot att få 34k över så rekommenderar jag Pioneer DV-668. Fantastisk maskin


Jämför denna omtalade Pioneer med en riktigt bra cd-spelare tex Droplet eller Meridian G08 eller en Naim etc och avgör själv vilken du tycker låter bäst i din anläggning. Tycker du som Mr Ekan så kan du spara en bra slant!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2005/10/02 :  21:15:20  Show Profile Send Joacim a Private Message
Tackar för tipsen!

donald: ligger verkligen Audiomeca'n på intervallet runt 40'?

Droplet'en blir svår att kunna få in i min bänk då den troligt är för hög...

Intressant med Accuphase DP67, Meridian G08 samt Naim CDX2, som verkligen kan vara något att lyssna på!! Men har CDX2 ett "typiskt Naim-sound" (rejäl attack, speed och musikalitet eller är den mjukare och mer laidback än Naim's instegsmodeller?!)

Roligt att se att flera är inne på och rekommenderar Ayre CX-7!!??
Jag har själv funderat runt denna en hel del, och har för tillfället "storebror" Ayre C-5xe Universal hemma för lyssning...


Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2005/10/03 :  11:57:41  Show Profile Send Gustaf a Private Message
quote:
Jag har själv funderat runt denna en hel del, och har för tillfället "storebror" Ayre C-5xe Universal hemma för lyssning...


Hoppsan, där ser man , hur låter den?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000