HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fynd på Skivmarknad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/10/01 :  13:01:02  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Förra lördag tog bussen till stan bara för att köpa lite mat etc. då jag råkade se en skylt som visade att det var skivmässa i stan. Så jag fortsatte dit för att kolla lite om det fanns några spännande plattor.
Döm om min förvåning när jag märkte att där fanns nästan fler vinylskivor än cd.

Gick lite runt och frågade om säljarna hade skivor med The Pirates. Några hade nyare samlingar på cd av Johnny Kidd and The Pirates, men jag förklarade att jag var ute efter plattan som heter The Pirates, Out of Their Skulls, BSK 3155.
En kille sa att han hade den i bilen! Dessutom i två olika förlagor.
Så efter en stund kunde han gå till bilen och hämta den som jag köpte för jämna pengar = 100 riksdaler.
LP:n var i bra skick, bara lite dammig.

Köpte två LP till: Slim Harpo, The Best of Slim Harpo – The Original King Bee, Rhino, RNLP 106 (bara 50 spänn!!!) och Hound Dog Taylor, Beware Of The Dog, SNTF 701 140 kr.

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/10/01 :  21:33:53  Show Profile Send svejk a Private Message
Har jag haft på vinyl. Brittiskt sk puprock band? Gillade (och gör fortfarande) DucksDeluxe Dr Feelgod Solid Senders osv.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/10/02 :  10:25:50  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Svejk! Då har vi delvis ganska lika musiksmak, för jag gillar också jättemycket pubrock. Speciellt Ducks Deluxe!

Från början hette de Johnny Kidd & the Pirates, (deras mest kända låt är Shakin' All Over) men efter Johnny Kidds död fortsatte de med namnet The Pirates.

Out of their skulls är en legandarisk skiva, med livematerial och studiomaterial blandad.

Mick Green har varit föregångare till många gitarrister med sin karismatiska spel, där han spelar komp och solo samtidigt.
Pete Townshend och Wilko Johnson är mest kända efterföljare av hans spelstil.
Läs gärna mer på allmusic.com
Där finns det en lång och detaljerat text om honom.

Det här LP har funnits på cd också, men numera kan det vara svår att hitta. Det finns en samlings-cd med många fina låtar, som heter The Very Best of Rock's Original Hellraisers och den är mycket lättare att hitta.
Rekommenderas varmt för alla vänner för Dr. Feelgood.
(Förresten såg jag de i Helsingfors i tidig 70-tal. Och de var precis lika bra som jag hade hört ryktesvägen … Lee Brilleaux & co.)
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/10/02 :  20:32:42  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
quote:
(Förresten såg jag de i Helsingfors i tidig 70-tal. Och de var precis lika bra som jag hade hört ryktesvägen … Lee Brilleaux & co.)

Jag såg dem på kåren här i Göteborg måste varit sent åttiotal.Hur som helst så stod jag längst fram...det var ett sanslöst röj och ös Jag hade någon slags knapp eller pin på min jeans jacka som sångaren Lee fick syn på och ville haSå jag gav honom dem och jag fick ett av hans blues munspel i byte....inte helt fel

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/10/03 :  13:16:13  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Fantastiskt balrog!

SÄLJ aldrig det munspelet!!
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/03 :  13:24:34  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
Pirates så jag på kåren i Göteborg i början på 80-talet, bra va det MEN dom spela så j***a HÖÖÖÖG så där grundlades min tinntus....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/10/05 :  18:04:55  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Mycket tråkigt, krellmaster!

Var på 70-talet på en konsert med Satus Quo, och det var så helsikes obehagligt högt som de spelade att jag var tvungen att gå därifrån efter en stund. Tror att de band som INTE kan spela, spelar oftast mest högt!!! Så att det liksom inte skulle höras att de kan inte spela.

Har en vän som kan i princip allt om Pink Floyd, och han säger, att det finns inget band som låter så bra live som dem, rent ljudmässigt.

Sen vissa gånger har det hänt att bandet låter så otroligt bra, att jag misstänker att de har spelat playback … fast det ska vara livekonsert! Vet inte om det förekommer, dock.

När Stones spelade i Ullevi 1982 så lät det oftast kass. Men när förbandet, som var J. Geils Band, spelade, lät det så fantastiskt bra så jag misstänker på allvar om det inte var playback.
Någon som var där och vet hur det föreligger??

Edited by - pick-me-up on 2005/10/05 18:06:49
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2005/10/05 :  18:37:06  Show Profile Send svejk a Private Message
Stones 82 var ett riktigt fiasko för mig. Var väldigt intoxikerad av etyhaltiga vätskor och lyssnades sova mig igenom det mesta. Vaknade när det var slut med en halväten korv i fickan. Oerhört obegåvat.
J Geils kommer jag ihåg att dom var riktigt bra.

Mer bra "pubrock" Count Bischops, Barracudas, Lev Lewis och
Brinsley Schvarts

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/10/06 :  12:35:09  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Shit happens, svejk! *LOL*

Det har varit ett par konserter som jag själv varit så ”trött” att jag har varit tvungen att gå därifrån innan det är slut *s*

Count Bishops och Barracudas har jag aldrig hört, men bör kolla upp dem.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000