HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rekommendera racks?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/29 :  19:50:30  Show Profile Send Drem a Private Message
Är det någon som vågar sig på att rekommendera en rack/racks till mina grejer? Bifogar en bild på hur det ser ut idag, men tvbänken som temporär bänk. Förändringarna kommer bli som så att ännu ett Ezonsteg är på väg in och det blir alltså 3st sådana. Sen skall Rotelsteget bort och ersättas av ett vanligt 2-kanal men ungefär i samma storlek. Vill även ha plats för en dedikerad cdspelare. Även centern skall få plats någonstans...det här känns som ett riktigt dilemma. Vill inte betala hur mycket som helst för att få det snyggt där framme..

http://bildarkiv.hififorum.nu/Drem/frontsenaste.jpg

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/09/29 19:56:22

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/29 :  19:56:46  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det är ett gissel!!! Jag har samma problem fast värre själv för min duk (ser ut att) sitter längre ned.

Solid Tech Radius är ett bra och snyggt alternativ!

Där kan du ju få in en till hylla i gluggen nere om du inte vill ha centern så pass lågt. Fördelen med centern där är att du slipper blanda in centerns egna vibration in i racket.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/29 :  20:01:29  Show Profile Send Drem a Private Message
Den är otroligt fin, har kikat på den förut. Har för mig jag sett pris på den men nu lyckas jag inte hitta någonting, inte ens på Solidtechs hemsida. Vad är mått och pris på en sådan?

Just nu:

Edited by - Drem on 2005/09/29 20:08:47
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/09/29 :  21:18:33  Show Profile Send Ayn a Private Message
Quadraspires QAV kanske vore något annars, med abret att centerns placering kanske inte är helt självklar och att bänken kostar 5-6k...men snygg är den!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/09/29 :  21:51:43  Show Profile Send U1 a Private Message
Jag tycker också Solid Tech. Jag kör med Rack of silence och är stört nöjd, skulle säkert gå att montera liknande Radius. Tyvärr så blir priset en del mer.

/J
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/29 :  22:01:26  Show Profile Send Drem a Private Message
Centern är 70cm bred, får den plats tror ni? Jag hittar varken mått eller priser på bänkarna :(

Just nu:

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/29 :  22:52:02  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Drem: Maila Solid Tech så får du prislistan med priser på alla delar sen komponerar du ihop ditt eget rack. Eller så PM:ar du din epost till mig så mailar jag prislistan

Enkelbreddshyllorna är förresten 680 x 500mm från kant till kant.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2005/09/29 22:55:30
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000