HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Omdöme önskas Infinity Renaissance 90 och stärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:25:10  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message

Jag såg en annons med Infinity Renaissance 90...
Under gymnasietiden (innan mitt hifi-intresse växte) stod jag och suckade över dessa och hoppades att man en dag skulle ha flis nog att skaffa ett par. Nu finns en chans att det blir verklighet, så jag behöver er hjälp:

Hur låter dessa?

De ska vara trög-drivna så troligen behövs en rejäl förstärkare också. Jag kommer med stor sannolikhet att äga en Yamaha RX-V2500 eller en Denon 2805 (eller 3805), men kommer kanske att behöva skaffa ett par mono-block för dem. Ice-Power eller Hypex 400W klass-D.
Skulle detta vara en bra kombination?
Vilka andra slutsteg rekommenderas?

(Jag är ingen märkes-bög, och min tinnitus gör att jag troligast inte kommer att uppskatta de sista procenten av den Total Hifi Upplevelse som kablar för 10'000kr gör i ett system. Det är "most bang for the buck" jag är ute efter: prisvärt för någon som inte är extrem audiofil. En moddad Denver kommer troligen att tillgodose mitt spelar-behov. Så, nu har ni fått en uppfattning av vad jag är på jakt efter. Högtalarna ska eventuellt ersätta mina Quad12L)

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/09/29 :  12:43:28  Show Profile Send jaejin a Private Message
Det har talats en hel del om just monoblocken denon po6600a. Dessa ska vara enligt flera en mycket lyckad och billig kombination. har självt ägt dessa och funderar lite faktiskt på köpa ett par till för att de var så bra. mycket kraftfulla och driver med en grym pondus. de drev ut mina gamla högtalare magnepan väldigt bra. kostnad för dessa är beg mellan säg 4000-8000kr.

denver är en mycket billig och enligt mig en väldigt bra lösning, men då med en bra nätkabel och lite modifikation. signalcable silver resolution nätkabel med furutech kontakt har visat sig mycket bra till just denver.

Det finns också en hel del trådar just om infinity och vad de är lämpliga att drivas med.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000