HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 PrimaLuna ProLogue 2 rörförstärkare SÅLD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2005/09/28 :  12:19:27  Show Profile Send bjorn a Private Message
Vad har TAS, Stereophile och Hifi-News gemensamt? Jo, Alla har hyllat den ljudkvalitet och extrema prisvärdhet som PrimaLuna's produkter erbjuder...



Till salu är min PrimaLuna ProLogue Two integrerade rörförstärkare. Konstruktionen är holländsk men tillverkningen sker i Kina, något som ger en driftsäker konstruktion till ett mycket bra pris.

Rören har gått ca 300 timmar, (alltså mååånga driftstimmar kvar innan det är dags att byta rör), och förstärkaren har en unik AutoBias-lösning som ger en optimal ljudkvalitet under rörens livslängd och som gör det enkelt att byta rör utan några större tekniska förkunskaper. Driver alla högtalare jag provat den på, (inklusive Sonus Faber Stradivari om nu någon skulle få för sig detta), med strålande resultat. (Lite kuriosa; när Sonus Faber nyligen introducerade Amati Anniversario under Heathrow-mässan användes PrimaLuna ProLogue Two som enda förstärkare!).

Nypris i butik 15 000:-, jag säljer min för 8 000:- prutat och klart. Förstärkaren finns i Göteborg men kan skickas till dig på din bekostnad. Orginalemballage så klart...

Intresserad? Kontakta mig via PM med telefonnummer så ringer jag upp.

Specifications
Power 40 Watts per channel
Frequency Response 20Hz - 30 kHz +/- .5 dB
THD with AABB 0,25% @ 1W; less than 1% up to full power
S/N Ratio 89 dB
Input Impedance 65k Ohms
Input Sensitivity 240 mV (for rated power at maximum volume setting)
Max Gain 37,5 dB
Power Consumption 300 Watts
Net Weight 37.5 lbs / 17 kg
Dimensions 15.5" x 11" x 7.5" / 395 mm x 280 mm x 190 mm (L x W x H)
Inputs 4 pairs RCA
Outputs 4 & 8 Ohm Speaker Taps
Tube Complement 4 x KT-88, 2 x 12AX7, 2 x 12AU7

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.

Edited by - bjorn on 2005/09/29 10:42:37
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000