HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Eu är fantastiskt. Barn får inte baka på dagis!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/09/28 :  12:05:37  Show Profile Send matså a Private Message
Herregud kan de inte göra något vettigt gubbarna och tanterna på EU? Barn som bakar på dagis är bra för då får de lära sig och ha roligt.

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,705393,00.html


Min fotosida på flickr

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2005/09/28 :  12:53:23  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Det är bara för sorgligt
Men det är ju klart, barn är otäcka små saker som man inte ska i närheten av ett kök

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/09/28 :  14:17:15  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Det är ju sjukt någonstans!
Men det kanske beror på den dåliga maten som kommer från andra eu-länder.

Sedan gör någon något vettigt ibland också http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,705425,00.html
Nu får jag nog på taffsen misstänker jag :)

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2005/09/28 14:19:55
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/28 :  14:41:23  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jag tycker att pojkarna ska förbjudas att baka. Varje dagis skulle köpt in en Puch Dakota, så kunde pojkarna lärt sig att meka.

Tjejerna ska få baka och lära sig var spisen är, även andra hushållssysslor ska läras ut. Varje barn ska oxå få varsin uniform och läderstövlar, så att de lär sig marschera i takt.

EU für alle
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/28 :  15:17:12  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tråkigt att folk inte håller rätt på sina ungar helt rätt att porta de som inte repekterar andras frid i form av att skita i var ungarna gör.

Trist med baket dock, men det är väl som vanligt en i en lång rad dumma förslag som det inte blir nåt av, kraftigt uppblåst av vår svenska skvallerpress

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/28 :  16:01:47  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Såg någonstans att barn ska CE-märkas............






Skojade bara

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/09/28 :  17:39:37  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Det känns som vi får ett bra utbyte för våra många miljarder vi betalar till EU varje år.
Skönt att vi äntligen får lagar som reglerar så farofyllda aktiviteter som bullbak på dagis.

Som dom säger, det börjar med olaga bullbak i bardomsåren och slutar med krökta gurkor i affären!
Nånn måtta får det väl ändå vara på oss barbariska svenskar!

MER EU DIREKTIV TILL FOLKET!!!
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/09/28 :  19:18:30  Show Profile Send matså a Private Message
Jag hoppas att det är ett stort skämt eller att det inte blir av. Men även om det inte blir av så har detta tagit värdefull tid på en skitsak. Tid som man kunde använt till något vettigare. Är dom inte snälla så kan de råka ut för min flygande hand.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/09/28 :  19:55:22  Show Profile Send f95toli a Private Message
Är det någon som vilket undantag i förordningen om livsmedelshygien som åsyftas?
Jag har dels lite svårt att tro att det finns ett specifict undantag för just hygienkrav för dagisbarn i svensk lagstiftning, dels att parlamentet skulle vara intresserade att att stoppa just dagisbarn.

Det kan inte vara så att det enligt de svenska reglerna finns ett allmänt undantag för reglerna för ex. utbildningsväsendet eller liknande (gällande ex. hur köket ska vara utformat) och det är detta undantag som de vill ta bort?

Sen är jag lite skeptisk till undantag när det gäller hygienkrav, matförgiftning är otrevligt även om maten tillagats av gulliga ungar.





Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/09/28 :  22:04:55  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Sen är jag lite skeptisk till undantag när det gäller hygienkrav, matförgiftning är otrevligt även om maten tillagats av gulliga ungar.

Jooo, det är ju allmänt känt att ett par hundra eller så dagisbarn stryker med om året pga snoriga fingrar vid bullbaket!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/28 :  23:17:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är väl så enkelt att det är endast i sverige som barn får baka på dagis.

Vi håller oss till barnen, så vi inte hamnar djupare in på Politik!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2005/09/30 :  08:46:36  Show Profile Send matså a Private Message
Jamen herregud. Varför skulle inte barn få lov att baka? Är ju lärorikt och barnen tycker det är roligt. Ta väck den där renfobin från Eu. Barnen tvättar sig både före och efter.Herregud.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2005/09/30 :  14:00:43  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Men att barn får lära sig att baka är inte bra, då växer de inte upp till de konsumenter som är tanken bakom EU och bagaren runt hörnet får inte sälja bröd i den omfattning som behövs för sin överlevnad, så har vi gett oss in i "leken" med EU så får vi gilla läget.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/09/30 :  14:08:47  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja, sådan är ju säkert tanken... *himlar med ögonen*

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000