HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Densen B-100 200/300, erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/10/23 :  16:14:35  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag letar efter en lämplig uppgradering till min nuvarande HK670 förstärkare. Jag har lyssnat på en hel del prylar och fastnat extra mycket för Densen B-200/300 för/slutsteg. Densen's ljudkaraktär passar mig perfekt. Värme, kraft och timing i mängder. Funderar dock på att börja med en B-100 som senare kan kompletteras med en B300 för Bi-amping. Har läst lite om att B-100 kan vara "okontrollerad" i basen men att detta ska vara bättre i den senaste mk5 versionen.

Några erfarenheter av Densen B-100? Låter den bra även på egen hand eller måste man bara ha B200/300? Jag har tyvärr ingen möjlighet den närmaste tiden att låna hem en B-100, endast B200/300 finns hos min handlare. Jag skulle därför behöva lite erfarenheter från er andra innan jag bestämmer mig...

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2002/10/23 16:15:25

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2002/10/23 :  16:26:01  Show Profile Send Larsho a Private Message
quote:
Originally posted by Stefan007

Jag letar efter en lämplig uppgradering till min nuvarande HK670 förstärkare. Jag har lyssnat på en hel del prylar och fastnat extra mycket för Densen B-200/300 för/slutsteg. Densen's ljudkaraktär passar mig perfekt. Värme, kraft och timing i mängder. Funderar dock på att börja med en B-100 som senare kan kompletteras med en B300 för Bi-amping. Har läst lite om att B-100 kan vara "okontrollerad" i basen men att detta ska vara bättre i den senaste mk5 versionen.

Några erfarenheter av Densen B-100? Låter den bra även på egen hand eller måste man bara ha B200/300? Jag har tyvärr ingen möjlighet den närmaste tiden att låna hem en B-100, endast B200/300 finns hos min handlare. Jag skulle därför behöva lite erfarenheter från er andra innan jag bestämmer mig...

har haft en B-100 som jag var mycket nöjd med, dumt nog sålde jag den pga av de högtalare jag hade innan var trögdrivna och B-100 hade lite problem att driva dem fullt ut, nu är högtalarna sålda och ett par JM Lab Eelctra står på plats, nu saknar jag denna härliga förstärkare, en mkt medryckande och härlig musikupplevelse

Mvh
Lars

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ahlin
Member

61 Posts

Posted - 2002/11/14 :  22:08:39  Show Profile Send Ahlin a Private Message
Jag är stolt ägare av Densen B-200/300 för/slutsteg. Kan absolut rekommendera denna kombination.

Låt inte dom jävlarna ta dig!
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/11/15 :  00:04:50  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag förstår din glädje. Jag har lyssnat en hel del på kombinationen B-200/300 nu och den skäms verkligen inte för sig i något sammanhang. Den har en fantastisk förmåga att hantera olika musikstilar precis lika perfekt.

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/11/15 :  06:31:04  Show Profile Send n/a a Private Message
Densen's produkter har för övrigt livstids garanti så länge du kan tänka dig att skicka dom till Danmark.
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/11/15 :  09:36:52  Show Profile Send linkan a Private Message
Hej Stefan007

Jag lånade hem en B-100 för några år sen och minnet var att den hade bra "tryck" i basen men lät det lät ganska "grumligt". Jag jämförde då mot ett par Sentec rörmonoblock och jag valde dessa som lät avsevärt bättre. Den hade en ganska dov ton över hela spekrat men spelade med bra pondus.
Jag fick också känslan att B-100:an var känslig på vad man matchade för övrig elektronik med denna.

Linkan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000