HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Microstereo till köket
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2005/09/26 :  17:17:09  Show Profile Send mantra a Private Message
Hej på er!

Hade tänkt skaffa en microstereo till köket. Får kosta max 2000:-. Den ska ha radio, cd och kassettdäck. Detta är absolut minimum. Sedan är det ju ett plus om den låter något sådär bra :)

Några förslag ?

/Micael

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/26 :  18:38:22  Show Profile Send MullBenkt a Private Message
Sony har nån fin sak. Mina föräldrar köpte en till stugan och där sprider den (förhållandevis) ljuva toner! Tror den kostade strax över 2000:- då, för ett halvår sedan. Ska jaga fram den.

EDIT: Nåt i stil med denna http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/audio-systems/186800/prices

Edited by - MullBenkt on 2005/09/26 18:41:21
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2005/09/27 :  07:36:15  Show Profile Send vincent a Private Message
I köket har jag en liten TEAC sl-90 i retro stil, den låter bra och har även en liten sub i botten so man kan justera efter behov.
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2005/09/27 :  18:47:38  Show Profile Send mantra a Private Message
Fast Teac verkar inte ha kassettspelare .. tyvär är det så att sambon gärna vill ha detta och ibland får man ge med sig ..

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2005/09/27 :  20:56:13  Show Profile Send John a Private Message
Har själv en tidigare Sony (cmt-cp1 tror jag den heter) i "barnrummet". Bra funktioner, mycket bra med ingångar/utgångar osv.! Hade den faktiskt som cd-transport en tid via den optiska digitalutgången. Och låter gör den. Fast inte så dära hifi-bra direkt. Lät bättre när den drev mina piP. Soppig "loudness" knapp och utan den intryckt låter det rätt skralt. Jag har dock ingen aning hur den står sig mot andra micro-prylar. Den nyare varianten har tydligen nåt slags klass-d slutsteg.

/en john

Hörlursfrilla!

Edited by - John on 2005/09/27 20:57:27
Go to Top of Page

trippelbogey
Member

159 Posts

Posted - 2005/09/29 :  08:56:52  Show Profile Send trippelbogey a Private Message
Tivoli radio combo !!!
Kostar lite mer men är både stajl o ljud
http://www.tivoliaudio.com/product.php?productid=196
Go to Top of Page

mantra
Member

138 Posts

Posted - 2005/10/01 :  12:59:51  Show Profile Send mantra a Private Message
Jag var på Onoff och lyssnare lite och fastnade för en LG LX-U250 den hade förvånansvärt bra ljud för prisklassen. Ljudet var rent och lät ej burkigt från högtalarna som från philips och sony i samma prisklass. Ska runt o se om JVC har något som är bra annars blir
det nog en LG.

Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000