HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tips i London ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lenwac
Member

244 Posts

Posted - 2005/09/26 :  17:12:27  Show Profile Send lenwac a Private Message
Hej.
I slutet av oktober ska jag tillsammans med min lilla älskling och två tonårsdöttrar till London över en helg.
Det blir bara två hela dagar i staden.
Hotellet ligger vid Piccadilly Circus.
Centralt således.
Jag har två frågor.
1. Vi landar på Stansed. Vilken transport till city ska man satsa på? Snabbt men framförallt billigt.
2. Vad ska man göra? Jag vill INTE tvingas att gå i varenda kläd och skoshop i city. Har ni tips som skulle locka även det täckta könet?
Misstänker att förslag som Imperial War Museum inte direkt skulle rendera i stående ovationer.
Tack på förhand
//lenwac

"Jag vakna i morse....å så va den da´n förstörd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/26 :  17:20:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Ta tåget från Standstedt, kostar kanske lite, men inte alls så lång tid som bussen tar.

Släpp dem själva på en av shoping gatorna och du kan gå på Imperial War Mus,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/09/26 :  17:40:53  Show Profile Send brewitz a Private Message
Stanstead Express till Tottenham Hale. Victoria Line till Kings X och sedan Piccadilly Line till Piccadilly Circus alternativt tåget ända till Liverpool Street Station, Central Line till Holborn och sedan Piccadilly Line till Piccadilly Circus. Inte billigare än buss men ni kommer antagligen fram dit ni ska. Första alternativet är antagligen snabbare.

Vad göra? Tja, inte vet jag men vad ni än hittar på, sätt på er bekväma skor för promenera kommer ni garanterat att göra.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/26 :  18:09:52  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Lyssna inte på Brewitz! Han lurar bara er och till sist hamnar ni på en gammal avdankad porrklubb
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/09/26 :  18:54:07  Show Profile Send Ayn a Private Message
"Sir, when a man is tired of London, he is tired of life; for there is in London all that life can afford." - Samuel Johnson


  • Ta en promenad i Hyde Park. Speciellt Kensington Gardens är jag själv förtjust i.

  • Gå på Madame Tussauds, och det intilliggande planetariet.

  • Åk upp i London Eye (trots att det är dyrt).

  • Gå på musikal kanske?

  • Luncha vid Covent Gardens (ett stenkast från Leicester Square), bli underhållna av gatuartisterna.

  • Besök Harrods!

  • Shoppa längs Oxford Street och andra gator i närheten.



...och så vidare...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2005/09/26 18:54:21
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/09/26 :  20:49:18  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Hur man tar sig från Stansted vet jag inte.

Jag har enbart varit i London med sonen när han varit i 13-15 års åldern. Misstänker att det kan vara lite skillnad mot att ha fru och ett par tonårsdöttrer som resesällskap.

- Dela på er om ni inte vill göra samma saker hela tiden. Det blir roligare för alla

- Skaffa likadana bra kartor och fungerande mobiltelefon till alla familjemedlemmarna. Det gör tillvaron mycket enklare om ni råkar komma bort från varandra. Och så slipper ni vara oroliga för att göra det hela tiden, eftersom det blir rätt enkelt att hitta rätt på varandra.

- Åka gammal hederlig dubbeldäckare med öppen bakdörr och konduktör, rullar fortfarande på några linjer.

- London Transport Museum vid Covent Garden

- Science Museum - häftiga räknemaskiner och gammla datamaskiner och mycket mer.

- Cabinet war room

- London Dungeons

- RAF museum i Hendon - lite långt kanske. Blir nästan heldagsutflykt, men det rä gångavstånd till närmaste tunnelabanestation.

- Lite turistfälla, men ågon stor gatumarknad kanske - t ex Portobello Road på lördagrna och Camden Lock på söndagarna

Och så mycket, mycket mer - det är bara att gå ut på gatorna och ha ögonen öppna så finnar man alltid nåt intressant. Och våga lämna de stora stråken emellanåt.

Res väl!
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/09/26 :  21:51:12  Show Profile Send f95toli a Private Message
En fördel med city är att "allt" finns på gångavstånd om man vill. Själva city är faktist rätt litet vilket man inser först när man man gått runt där själv.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/09/26 :  21:55:44  Show Profile Send Roq a Private Message
quote:
Lyssna inte på Brewitz! Han lurar bara er och till sist hamnar ni på en gammal avdankad porrklubb

Absolut. Känner jag brewitz rätt så blir det just så.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2005/09/26 :  22:50:56  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Jaså du har oxå varit ute för hans upptåg?
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/09/26 :  23:02:42  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Inte busstransfer, kan ta evigheter. Vissa tåg är inte heller så expressnabba som namnet antyder, men oftast bättre.

Planera in täta fika- och matpauser, gärna mha medhavda/butiksinköpta tilltugg, så får benen lite mer av "intervallträning".

Insistera på att INTE besöka Zara, H&M et cetera som redan finns i Sverige. Försök målstyra de andras shopping genom att diskutera redan innan vad de är sugna på. Harrods har en schysst leksaksavdelning med anställda som leker på heltid - rätt kul även för vuxna barn.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/09/27 :  08:37:52  Show Profile Send brewitz a Private Message
Det var då själva ... Både Håkan64 och Roq ........

Ok då, kanske kan jag ge några råd som inte leder till närmaste källarlokal.
Om vädret är bra, promenera efter Piccadilly (gatan, inte circusen) upp till Green Park. Gå genom parken ner till Buckingham Palace, fortsätt in i St James Park och ta er mot Whitehall, kika in hos mr Blair (ni kan se huset), titta lite grann på regeringskvarteren, Westminister Abbey och parlamentet. Gå över Westminister Bridge och fortsätt mot London Eye, ta en tur om ni kan, utsikten är fantastisk. Fortsätt efter floden, shoppa en bok under Waterloo Bridge, släck törsten. När ni kommer till Tate Modern måste ni gå in en sväng, bara den stora "hallen" i mitten är värd ett besök och de flesta utställningarna är gratis. Gå över floden på Millenium Bridge (precis vid Tate Modern) och ni kommer rakt på St Pauls. Gå in är dyrt men ev. värt pengarna, beroende på vad man gillar. Central Line tillbaka till West End.
Den här turen tar er en hel dag om ni inte tokgår.

Roq, Håkan64
Detta är en familjetråd och jag tänker inte nämna ställen som the Griffin eller the Platinum Bar och jag vet inte var de ligger om ni inte PM:ar mig £100.
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/09/27 :  08:49:04  Show Profile Send Llönnblom a Private Message
Ta tåget.Har du tur kanske ni kan köpa rabatterade biljetter på flyget.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/09/27 :  09:02:39  Show Profile
Men hallå... världens bästa klubbar ligger i London!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2005/09/27 :  09:04:29  Show Profile Send lindome a Private Message
Missa inte skivaffärerna på Berwick street i Soho! CD och vinyl i massor.
Annars håller jag med övriga - dela upp er och ge det några timmar innan ni sammanstrålar igen.

Trevlig semester
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000