HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hi-Fi-butiker i Kapstaden SA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/09/26 :  14:29:11  Show Profile Send Figge a Private Message
Hej

Skall till SA i november. Undrar om någon här på forumet har någon aning om det finns några besöksvärda butiker i Kapstaden.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Magic
Member

105 Posts

Posted - 2005/09/26 :  15:27:39  Show Profile  Visit Magic's Homepage Send Magic a Private Message
Ingen aning, men det finns hur mycket som helst att göra. Och många trevliga gatumusikanter att lyssna på, i enligt mig världens vackraste storstad....
Trevlig resa.

"Ljudrätts Aktivist Javisst"

Jobbar med snygga ljudabsorbenter åt Akustikmiljö i Falkenberg. www.akustikmiljo.se

Nu med Web-shop
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/26 :  16:06:11  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Glöm inte kameran...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/09/26 :  17:05:44  Show Profile Send Figge a Private Message
Ingen risk, kommer att ha 2 st med mig. En digital och en småbildskamera.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2005/09/26 :  21:20:03  Show Profile Send bjarne a Private Message
Jag gick runt lite i centrala stan när jag var där i våras, men hittade inget av intresse. Det borde ju finnas, men jag vet inte var. Innan jag åkte försökte jag också hitta nånstans där man kunde köpa en Tivoli billigt, men det hittade jag ingenstans heller.

Kan däremot rekommendera The Nose (Dixon street), en vinbar, som ett mycket trevligt hang out, med kunnig personal - Sean är en klippa. Vinlistan är verkligen "carefully selected" och skiftar allteftersom nya godheter hittas.

En lite "off the beaten track" grej är "Drum Café". En otroligt suggestiv upplevelse, där man tillsammans med övriga gäster spelar trumma under ledning av 4 killar. Inga förkunskaper krävs. Ett måste!
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2005/09/27 :  20:13:15  Show Profile Send bruce a Private Message
Kul du åker till mitt hemland! Jag ska ditt i December att hälsa på min familj. Håll i plånboken o kamran bara

Extraordinary AV
652 Lansdowne Road
Lansdowne 7780
Cape Town
South Africa

Acoustic Arts (Pty) Ltd
Shop 641 Canal Walk Shopping Centre
Century City
CAPE TOWN 7416
00 27 21 552 9344



Edited by - bruce on 2005/09/27 20:14:25
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2005/09/27 :  23:02:56  Show Profile Send eliot a Private Message
Här är en länk:
http://www.extraordinaryav.co.za/

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2005/11/09 :  20:40:40  Show Profile Send Figge a Private Message
Nu är det dags reser på lördag. Mellan 21-34 grader i dag.
Inga nya tips?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2005/11/09 :  21:10:04  Show Profile Send bruce a Private Message
Nej, men jag ska hälsa på min familj i SA 11 December. lycka till! ps. Akta solen bara den är inte alls lika förlåtande som här i Sverige.
Go to Top of Page

ardbeg
Starting Member

4 Posts

Posted - 2005/11/09 :  21:47:35  Show Profile Send ardbeg a Private Message
Sorry, inga tips på hifibutiker men missa inte vingårdarna nere i Cape. Om man inte orkar/har tid att åka runt mellan vingårdarna så kan man alltid handla vin på Makro och deras Liquor store, tror de har en sån butik här:
http://www.makro.co.za/contact/contactDisplay.asp?ID=39
(Kortet man behöver för att handla kan man fixa i informationen)

Billigt och bra att äta på restaurang. Många hyfsade sådana i Waterfront-området.

Trevlig resa!

When hell freezes over, I'll ski there too!
Go to Top of Page

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2005/11/10 :  08:40:11  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Hallå!
Om du är intresseard av vinyl så finns det några små butiker i början på Kloof Street. Jag har för mig att några(någon) också säljer lite begagnad elektronik. Prova Mabu Vinyl & CD, Shop 2 Buitenkloof Centre, 8 Kloof St. Det ska finnas ett par andra butiker som säljer begagnad vinyl i centrum. De jag hört talas om är Outlaw Records, 55 Castle Street, och Vibes i N1 City. Kan vara värt att kolla om de finns kvar.
På Kloof Street och Long Street finns mängder med restaranter, barer, klubbar och kaféer. Missa inte Mama Africa, på Long Street, med blandad afrikansk live musik alla kvällar(tror att det är alla kvällar i alla fall). Maten på Mama är ok men det finns många bättre matställen i närheten(Long Street Café på Long Street är ett bra alternativ). Men det går bra att hänga i baren och lyssna på musiken på Mama. Det brukar inte vara något inträde. Musikerna brukar istället gå runt i lokalen och samla in pengar från de som lyssnar. Jag, och min flickvän, upplevde en fantastisk konsert på Mama 2002. En afrikansk operasångare som akompanjerades av afrikanska trummor och marimba!!! Mycket häftigt!!! Även de andra spelningarna vi var på var mycket bra!
Glöm inte att äta seafood och dricka kvalitetsvin till fantastiskt bra priser!! Och ta gärna en guidad vintur i vindistrikten!
Ha de bra!!
Zeke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000