HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spela in CD-Spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/09/26 :  14:12:54  Show Profile Send More a Private Message
Har nu fått min NAD C521BEE och undrar hur lång tid det tar för att spela in den och hur jag gör det på bästa sätt?

Tacksam för svar!

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/09/26 :  15:18:33  Show Profile Send kris69 a Private Message
Just hur svår nad är i detta fallet vet jag faktiskt inte.
Det viktigaste i detta fallet är nog tålamod och bara köra på. Du kan ju annars skaffa en dedicerad inbränningsskiva från exvis PAD, Isotek, JMR eller annan. Om du har möjlighet så ställ den på repeat på nätterna och om du är borta på dagarna, dessa skivor låter dock rätt jävligt så det bästa är att hålla sig borta. Har en skiva från JMR som skyndar på inspelningen med ca 8ggr hastigheten.

Lycka till.

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/26 :  15:37:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Låt den spela non-stop,, Enkelt och bra...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2005/09/26 :  15:44:55  Show Profile Send mats31 a Private Message
Varför behöver en CD-spelare spelas in?
Vilken del av den?


Confused
/M
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2005/09/26 :  17:58:07  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
quote:

Har en skiva från JMR som skyndar på inspelningen med ca 8ggr hastigheten.



Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/09/26 :  18:16:03  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
De nye CD-spillerne fra Cary trenger ifølge produsent 200 timers innspilling. cary sier at det de har vanskelig for å påvise noen teknisk/vitenskapelig grunn til at CD-spillere trenger innspilling, men at det CD-spillerne like fullt låter bedre etter 200 timners innspilling. Har selv hørt Cary CD 303/300 rettn ut av boksen; jeg vet ikke helt hva jeg skulle mene om den; bra, men "HUR" bra? Etter å ha "lyssnat" en masse p den i innspilt tilstand, er jeg 100 % overbevist om at produsenten har rett mht. innspilling!

Hvorfor? Når produsenten ikke kan gi et bra svar, så ikke spør meg... ;-)

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

duck77
Member

135 Posts

Posted - 2005/09/26 :  18:35:09  Show Profile Send duck77 a Private Message
Tjena!

Min Musical Fidelity A5 CD lät vasst dom första timmarn, men sen efter ett par dyngt, blev det mycket mjukare bättre osv osv varför bra fråga!

/Sjösse
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2005/09/26 :  19:17:22  Show Profile Send kris69 a Private Message
Kevin Mitnick:
"Har en skiva från JMR som skyndar på inspelningen med ca 8ggr hastigheten"

Såg precis vad jag skrivit. Håller med dig :)

"Det är bara för att jag skall kunna höra dig fortare sade vargen till Rödluvan........




" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/09/26 :  20:46:50  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Du kan ju annars skaffa en dedicerad inbränningsskiva från exvis PAD


Det låter sunt att köpa en inbrännings-skiva som kostar nästan lika mycket som cdspelaren

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  20:51:49  Show Profile Send mayro a Private Message
håller med dig sampix. Den går ju aldrig mer att använda ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/09/26 :  22:56:33  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Nej, precis. Alla "innbrännar-skivor" är "engångs-skivor".


Man antar att det är kretsar och komponenter, kablage som behöver köras ett visst antal tim. för att hitta sig till rätta, stabiliseras.

M
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/09/28 :  11:31:42  Show Profile Send Loopen a Private Message
Min Thule CD150B lät skit när den var ny. Efter 48 timmarna repeat var det som en ny spelare. Det kluriga var att när jagg uppdaterade den till en DIGIT så var det samma visa igen.

Man blir ju lite skraj när man byter till mycket bättre cd och det låter skit. Ringde runt till mina polare och grät i telefon. Gick som tur var att bota efter 48 timmar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000