Nu gör jag väll en stackars säljare en otjänst men en glad icke köpare en tjänst så det gämnar ut sig. Köp dem INTE de distar ganska så ordentligt. Jag känner till en person som köpte ett par av mirages största högtalare (kommer ej i håg namnet men det var väll M1 eller något sånt) och drev de med sådana slutsteg och inom en snar framtid så dog diskanterna just pga disten i från stegen och detta hände ett par gånger om jag inte minns fel. De mäter mycket fint med 8 ohms resistiv last men katastrof i lite knepigare laster. Denon verkar ha haft problem med sina dyrare serier förr i tiden, då deras dyrare apparater inte alls var lika välkonstruerade som deras "lite" biligare är idag.
Sad to say Kassören
Någon som har/har haft 6600/6600A och kan kommentera?
hahahahahaha.. Den var bland dom bästa jag läst.. Ojoj vad folk snackar goja..
Jag har lirat just denon poa6600 massor av ggr. Och om det är något dom gör bra så är det att driva.. Och att dom skulle spela dist så diskanter pajar..
ja herregudars... Glöm det bara.. Forumsnack på mycket hög nivå..
Drivna högtalare med poa6600.. Infinity Kappa 8 samt 9..
Infinity 2,5 samt referense standard 4,5
RS3b. o en massa annat.. Mirage M5. mirage m3.. osv osv..
Snicksnack är komentaren..
Men det finns bättre ljud i topparna.. Dessa är bäst för driva basar.. Men dom spelar väl så bra som andra saker där ute...
Jag har också ägt dessa och testat dessa på en del jobbiga högtalare så som magnepan av olika modeller och är audiotronic megatrend. då har jag iallafall ej upplevt något dist.
Citation drev bättre i lägsta ja.. Stämmer... Men sedan så lirade denon bra.. Och knäpper man upp knappen på lasten inte blir så stor.. den hamnar väl på 1 ohm tror jag.. Då klarar denon detta galant..
Nackdelen med citation var mot denonen.. Citation slog av betydligt tidigare.(DVS vid lägre volym). Men lät "mer" bas...därmed blev det bättre... (I mitt tycke)
Men man sjkall minnas jag spelar normalt klert högre än genomsnittet gör... Kanske även du gör så DavidA....
Så visst har du rätt där.. Men det var inte detta topicfrågan var.. Hurvida den ena va lite bättre än den andra.. Sedan hade jag ju även Krell stog.. sånt drev klart bäst...Men även där var ju inte just detta frågan här....
Men hurvida detta har med dist osv så diskanter pajar att göra vet jag inte...
Jag drev mina kappa 9:or med ett par poa 6600 en gång i tiden. De klarade detta finemang! Även med omkopplaren ställd på det "jobbiga läget". Hade också dessa steg på effektmätning och det var mycket imponerande siffror. Att ett steg skulle dista så att diskanterna ryker. Jodå, med "rätt" volym så.
Det kan mycket väl vara så att försteget som drev Denonblocken distade eller rentav kanske självsvängde i ultraljudsområdet. Slutstegen ska ju förhoppningsvis bara förstärka vad som kommer in i dem utan tillägg.
Prisjakt är väl inte direkt en källa av expertis heller.
I danmark verkar denna modell vanligare än i sverige. den annonsen är riktigt bra pris för dessa. men frågan är om inte dessa är redan sålda. killen som säljer dem verkar iallafall inte svara på mejl.