HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Låtar som alla gillar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/09/24 :  16:19:03  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Ge exempel på låtar som typ 19 av 20 gillar.

Jag börjar:

Dire Straits - Brothers in arms

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/09/24 :  16:24:57  Show Profile Send f95toli a Private Message
19 av 20 vad?

Ex. så gissar jag på att 19 av 20 90-åringar antagligen INTE gillar Brothers in arms.

Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/09/24 :  17:07:32  Show Profile Send m_persson79 a Private Message
Ok, som gillar musik (inte bara opera & klassiskt) i största allmänhet.

Så inte 19/20 utan de flesta då.

Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/09/24 :  23:15:41  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Roger Waters, Eric Clapton, Pink Floyd, Katie Melua, Diana Krall, Elton John etcetera, bare for å nevne noen artister som er så pass "mainstream" at de nok faller i smak hos et bredt publilum. Noen abv disse (og andre "mainstream-artister" setter jeg (stor) pris på personlig, mens andre "tycker" jeg faktisk bli ganske "tråkiga", så som D. Krall, Elton John i sin alminnelighet (selv om han har skrevet en god del bra låter, ingen tvil om det) og E. Clapton. Sikkert "mycket" kontroversielt å si noe sånt om en artist som er mange sin musikalske helt og forbilde, men jeg synes faktisk mannen først og fremst er god til å spille gitar, men heller dårlig til å skrive låter, presis som Elvis Costello, som for øvrig skriver mange låter for D. Krall - GJESP...."boring". Claptons beste låter er de han har stjålet fra f.eks. J. J. Cale, og Diana Kralls desidert (eneste?) bra låt er en cover-versjon av Tom Waits' Temptation. Artister som J. J. Cale og Tom Waits er "the real deal", men de passer definitivt ikke å nevne i kategorien "gillad av 19 av 20".

Det ble noen digresjoner her, men det var bare fordi jeg prøvde å peke på noen artister som mange liker ("gillar"), uten at jeg personlig nødvendigvis setter så stor pris på dem alle sammen (selv om Pink Floyd's beste utgivelser er knallbra klassikere og R. Waters' Amused To death også nesten forstjener status som en klassiker).

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000