Hup Viklen relä-typ (kontakt-typ) är absolut bäst när det gäller småsignaler i ett försteg ? Jag skissar lite på ett försteg, och tänker då främst på ingångsväljare (dvs både line, och phono nivå). Jag har en del tungelement-reläer ( Ruthenium kontakter, http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=128501.htm ) som ligger och skräpar, men har för mig att jag läst om att kvicksilverreläeer är att föredra (Om man får tag på några..) Någon som har synpunkter ? Mvh /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Kolla på säljes-avdelningen om Bernt har några kvar, han har iaf tidigare haft ett gäng kvicksilverreläer. Men du får inte köpa alla av honom, jag kommer behöva några när jag får tummen ur och börjar bygga försteg!
Ok kvicksilver är att föredra men tror ni mina tungelement-reläer (Ruthenium kontakter) är olämpliga ? Mvh /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.