HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som testat TMC-kablar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/19 :  12:19:05  Show Profile Send Drem a Private Message
http://www.the-music-cable.com

Någon här som provat dessa?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/09/19 :  12:27:03  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Tänkte fråga det samma!

Två stycken som har ute på annons på Hifimagasinet! E det nästa "Signal Cable"?

Har kollat rund lite i staterna och där finns oändligt med företag/märken som näms i tråden! Varför blev/är Signal Cable så populära och hypade? Finns ju som sagt oändigt med andra liknande?!?!

Sorry för trådkapningen!

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/19 :  12:31:54  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag lockades mest av färgen på kabeln men om det också låter bra så är det intressant. Tycker Yellow ser snygg ut Lite roligt med bilden på kabeln, undra vad en kiwifrukt har att göra med ljudet eller är den bara lagd där för att bilden ska se läcker ut? Då kunde dom i såfall haft en vattenmelon på sin WhiteLabel-bild

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/09/19 12:34:35
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/09/19 :  12:47:46  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
De är ju klart dyrare än signalcable. analog one kostar ju $39 för 3 fot = nästan en meter och analog two kostar $54 för en dito. TMC Yellow kostar normalt $300 vilket är närmare sex ggr så dyrt som analog two. Men det kanske är finfina kablar, jag har ingen aning. Nu säljer de visserligen billigt eftersom de har 4-årsjubileum och då är den bara 2,2 ggr så dyr som analog two.

Det skulle vara väldigt kul att se någon jämföra dem. Alla ni som har massa pengar över och alldeles för mycket tid kan väl köpa en av varje, de finns ju båda på Hifimagasinet, och göra en jämförelse. Själv har jag inte råd

Kanske en jämförelse med Silverresolution också kan vara intressant. Den kostar ju $159 vilket är lite mer i samma prisläge. Men det är ju svårt att avgöra en kabel efter priset verkar det som. Ibland stöter man på oväntat bra kablar i de lägre prissegmentet och ibland finner man sämre kablar i det högre. Det är bara att testa.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/19 :  13:27:09  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
hypade


Jag förstår INTE varför detta ord skrivs... Sr kablarna är billiga. Dom är bra. samt har en mängd nöjda kunder som finner sig ha bra kablar endast...

"Hypade" är då saker skrivs UPP mer än dom bör i ev förhållande till sitt pris... Mig veterligen är absolut dom flesta som köpt Signal cable kanonglada samt nöjda.. Väldigt få är INTE nöjda. Då kan man väl inte anse dom "hypade" direkt. Utan endast rättvist bedömmda...Och därmed tipsade om.

Och som Jeppe72 säger så finns det SÄKERT en massa bra kablar som fungerar kanon för folk. I olika prisklasser..

Hoppas att flera investerar pengar i att köpa in saker och berätta om. Så det kommer flera alternativ i olika prisklasser. Att "delge tips" är ju ett motiv till att befinna sig här kanske?

Och finner nån en kabeltilverkare som får så många nöjda köpare så anser jag det INTE vara "hype". Utan ett väldigt bra tips. Vilket jag själv kommer försöka få prova också.

Signal Cable är ju inte ensamma där ute. Där finns massor av små tillverkare med bra pris/kvalitet. Så Rabbe66.. Sök efter saker du med så även du ger tips.. Tro mig, jag aldrig skulle kalla nåt hypat bara för fåtalet skriver dom inte fungerar...Det är endast rätt normalt ju. Det är klart mer förvånande att så många INTE är missnöjda...


Ska inte skriva mer i ämnet här. Men ville enbart ge en liten vink om att i alla fall ordet "hypade" nog inte riktigt stämmer denna gång. Fast klart. Anser man "fåtalets" resultat dömma ut "ALLA" andras resultat så. Ja då är ordet rätt..

MVH
"Hypemayro"

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/09/19 :  13:56:56  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
mayro: Sorry för det dåliga ordvalet, du har rätt! Menade kanske mer väldigt populära, men det berättade du oxå varför dom är!

Menade mest att det finns så himla många andra kablar i samma prisklass men dessa kanske e ovanligt bra för pengarna?!? Känns som det kunde vara vilket märke som helst som kan bli så välnominerade, lovordare mm! Men men whatever!

Alltid kul när en uppstickade eller ett mindre känt företag/märke slår sig in bland alla "kända" och tydligen gör så bra resultat...

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/19 :  14:24:20  Show Profile Send mayro a Private Message
tack rabbe66...

du förstog hur jag menade...



Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/19 14:25:14
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/09/19 :  14:37:01  Show Profile Send Drem a Private Message
Jag är kanonnöjd med SC, vill bara säga det. Startade tråden här bara för jag var lite nyfiken på dessa gula och gröna läckerheter. Det är nästan så jag vill äta upp kabeln när jag ser den

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/19 :  14:44:29  Show Profile Send mayro a Private Message
Drem

Delar dina åsikter helt o fullt. Dom ser verkligen "GODA" ut...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2005/09/22 :  04:27:19  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Alltså, jag är ingen mätnisse men deras yellow label signalkabel har lägre resistans är högtalarkabeln? Huh? Borde inte högtalarkabeln, mätmässigt har lägre resistans? White label har EXAKT samma värden som högtalarkabeln för resistans, kapacitans och induktans. Det ser ut som de har använt samma kabel. Det där ser inte bra ut alls må jag säga. De är ju Australiensiska till och med, kan besöka dem lokalt här och fråga kanske? He he.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000