HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Westone UM2 hörlurar *SÅLDA*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2005/09/18 :  22:17:43  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Behöver sälja dessa canalphones då jag måste ha pengar till annat. De är riktigt bra, väl i klass med Etymotic ER4 om än med ett något annorlunda ljud. Förmodligen på grund av att de har två element, ett för bas/mellanregister och ett för diskant. Jag har ägt bägge lurarna (samtidigt), så det är en förstahandsiakttagelse.

För övrigt så är dessa lurar i stort sett identiska med Shure E5, så vitt jag vet är det bara kabeln som är annan. Citera mig inte på det dock, men det finns gott om information i frågan på head-fi.org. Nåväl. Med på köpet följer alla originaltillbehör och även några extra kuddar som jag skaffat.

Lurarna är i perfekt skick och sparsamt använda. Jag skulle nog knappast ens kalla dem inspelade.

För fler åsikter (positiva och negativa) se forumen på www.head-fi.org

Specifikationer:
Universal Fit Dual Driver Ear Monitor
Sensitivity: 119dB/mW
Frequency Response: 20Hz to 18kHz
Impedance: 27 ohms
Driver: Dual Balanced armatures with a passive crossover

På eBay går de just nu för $275-$300 plus frakt och eventuell tull och med färre kuddar av olika slag, jag vill ha 1200:- plus eventuell frakt för mina. Om du bor i Stockholmsområdet så kanske vi kan mötas och göra upp.

Edited by - mcbiff on 2005/09/23 17:56:47

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2005/09/21 :  15:56:22  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Sänkt pris. Kan tillägga att alla slitdelar (kuddar) som medföljer givetvis är oanvända.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7711 Posts

Posted - 2005/09/22 :  08:46:39  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Du har PM

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2005/09/22 :  09:17:56  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Jag har svarat.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000