HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Finns nätkabel som är skärmad hela vägen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2005/09/18 :  00:37:12  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Finns det inte en riktig nätkabel som är skärmad hela vägen?
Alla dessa skärmade kablar som säljes verkar inte vara skärmad närmast apparaten där den kanske är som närmast störningskänsliga kablar.

Är man tvungen att sätta dit en fastmonterad för att få det hela optimalt???
Ex:liknande på bilden i plast är vanligt förekommande.


Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Edited by - levande on 2005/09/18 00:42:00

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/09/18 :  01:40:08  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Har också undrat lite över det här eftersom det ju finns en massa kablar och skärmade kontakter där det går ut på att skärma hela vägen typ koaxial, dataskärmkablar, m.m. En lösning är väl att mecka själv eller ,om du verkligen vill optimera, dra en skärmad kabel in i apparaten.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/09/18 :  02:54:49  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Det finns ingen kontakt som kan var helskärmad då den del som kontakterna finns på ändå måste vara öppen inåt mot apparaten.
Nätbrunnen är dessutom också alltid oskärmad av säkerhetsskäl och det finns inga skärmade kontakter som uppfyller CEkraven så en tillverkare som ska gå efter dessa krav kan inte tillverka en kabel med skärmad kontakt idag.
Att mecka med detta själv kan ju vara en lösning, men om det händer något så blir det problem med hemförsäkringen.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2005/09/18 :  10:14:26  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Mina nätkablar är går skärmen in hela vägen till fastsättningspunkten, dvs mina har individuellt skärmade ledare. Det är det längsta jag hittat.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000