HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rörförstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Schantz_Audio
Fd. The_Groupie

70 Posts

Posted - 2005/09/15 :  12:46:11  Show Profile Send Schantz_Audio a Private Message
Jag är intresserad av en rörförstärkare vad rekomenderar ni runt 5000 kr. Jag impoterar gärna från kina.

Mvh Anders

The_Groupie

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/15 :  15:47:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Beg Dynacoförstärkare.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/09/15 :  17:33:11  Show Profile Send Draken a Private Message
Varför inte en Edison 60?
Då får du någon tusing över till annat åxå!

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=16085

Kolla in den, det kan vara något att börja med. (Om man inte skulle gilla den, efter ett tag, går dom lätt att sälja för samma peng igen.
Inget att förlora alltså?

Draken
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2005/09/17 :  21:54:21  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Har haft både ett par edison och audion, var mycket nöjd med dem. Dynaco Mk3 lät inte dumt de heller.

Rör...
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2005/09/17 :  22:02:03  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Skicka frågan till Lord via Private Messages han verkar ha koll på rörförstärkare och kan säkert ge ett bra tipps.

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Edited by - levande on 2005/09/17 22:58:28
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/09/18 :  00:06:20  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message
En beggad Dynaco ST70 är en trevlig början, mycket ombyggnadssatser och tips finns det....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Schantz_Audio
Fd. The_Groupie

70 Posts

Posted - 2005/09/18 :  00:28:49  Show Profile Send Schantz_Audio a Private Message
Kanske skall säga att den skall driva ett par fostex horn alltså lättdrivet
Så effekten behöver inte vara jättehög.

The_Groupie
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/09/18 :  16:57:02  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
Att importera en integrerad rörförstärkare för 5kkr från Kina tror jag är riskfyllt - du kan få hem vilket skit som helst. Tänk på att 1-1,5kkr går bort i flygfrakt för så tung elektronik. Betydligt säkrare om budgeten dubblas. Då kan man rekommendera tex Cayin A88T.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/19 :  00:43:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
För femtusen kan jag bara rekommendera begagnade prylar. Då kan du få något som är OK.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/19 :  15:08:14  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
"The Groupie". Har du sett att den finns en PM funktion

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000