HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 nytt slutsteg!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/09/14 :  19:19:21  Show Profile Send Haakan a Private Message
Som en del vet så har jag å tjejen just flyttat till hus och hifibudgeten är inte riktigt som den var förr iom totalrenovering av kåken...å vad gör man då jo man försöker hitta "beggade budget bomber"

budget å budget men med dom planer jag har så kommer totpriset nog hamna under 40000:- vilket förhoppningsvis kommer vara enormt prisvärt

eftersom jag ogillar dist så satte jag lite förtroende i denna pjäs till att börja med (vi får se om den duger både lyssningsmässigt samt mätmässigt)

den ska leverera 2*200w i 8ohm, men jag hoppas på lite mer rotel brukar va duktiga på att underspeca (se 1090 )

mätningar kommer nog under veckan att ske hos morello och jag tänkte visa här(HEHE om dom är bra) ...

nåja till skönheten som är i nyskick samt enligt mig ser ganska manlig ut















"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/14 :  20:20:06  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det passar dig säkert strålande Haakan! Skulle det sen dyka upp ett till liknande steg är det ju bara för dig att slå till, samt självklart bryggkoppla!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/09/14 :  20:35:38  Show Profile Send Haakan a Private Message
hehe det är tanken :) borde teoretiskt bli 2*600 lågdistorderande watt (förhoppningsvis)

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/09/14 :  20:46:36  Show Profile Send jonasz a Private Message
Vet inte hur dina basar är kopplade men är de parallella så borde det bli lite elakt med bryggade steg då de kommer att "se" endast två ohm (under förutsättning att elementen är 8 ohmare). Om inte Morello hittat på nåt hokuspokus i filtret för att höja impedansen förståss.

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/09/14 :  20:53:00  Show Profile Send Haakan a Private Message
bra fråga...den har dock inte kommit upp när jag snackat med gustaf om bryggning...ska kolla upp det

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000