Som en del vet så har jag å tjejen just flyttat till hus och hifibudgeten är inte riktigt som den var förr iom totalrenovering av kåken...å vad gör man då jo man försöker hitta "beggade budget bomber"
budget å budget men med dom planer jag har så kommer totpriset nog hamna under 40000:- vilket förhoppningsvis kommer vara enormt prisvärt
eftersom jag ogillar dist så satte jag lite förtroende i denna pjäs till att börja med (vi får se om den duger både lyssningsmässigt samt mätmässigt)
den ska leverera 2*200w i 8ohm, men jag hoppas på lite mer rotel brukar va duktiga på att underspeca (se 1090 )
mätningar kommer nog under veckan att ske hos morello och jag tänkte visa här(HEHE om dom är bra) ...
nåja till skönheten som är i nyskick samt enligt mig ser ganska manlig ut
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Det passar dig säkert strålande Haakan! Skulle det sen dyka upp ett till liknande steg är det ju bara för dig att slå till, samt självklart bryggkoppla!
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Vet inte hur dina basar är kopplade men är de parallella så borde det bli lite elakt med bryggade steg då de kommer att "se" endast två ohm (under förutsättning att elementen är 8 ohmare). Om inte Morello hittat på nåt hokuspokus i filtret för att höja impedansen förståss.