Author |
Topic |
|
Besson
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 22:20:46
|
Hej. Vill tipsa om att Beseech har släppt en ny skiva i dagarna: Sunless Days.
Skulle vilja att gubbarna med fina anläggningar och föralldel alla som läser detta lyssnar på, (ladda hem det som finns på hemsidan: http://www.beseech.net/ eller skaffa skivan) och säger vad ni tycker om skivan. Enligt mig själv och skribenter runt om i Europa låter den mycket bra. (Hrm,, min bror har mixat och producerat skivan)
Skivan har som sagt fått mycket bra respons runt om i Europa, men det vore roligt om folk här inne ville ge kritik på skivan! Musikstilen är goth, kanske inte faller alla i smaken, men att det är bra ljud borde alla gilla hoppas jag.
Mvh.
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 10:18:15
|
Ganska lättillgänglig Goth var det ju! Inte alls så "svår" och tung som vissa andra. Låter lite som Paradise Lost. Helt OK faktiskt . |
|
|
Bosco
Member
444 Posts |
Posted - 2005/09/18 : 12:29:30
|
Rätt bra musik, men var är dynamiken??
Synd att sån musik som tjänar mest på mycket dynamik är den som oftast har sämst dynamik.
|
Hifi är ingen smak |
|
|
Besson
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2005/09/19 : 20:16:20
|
Så du tycker det låter dåligt? Tror nog den kurvan visar mer att det är mycket ljud pressat på skivan. Lyssna med öronen, inte med soundforge. |
|
|
Bosco
Member
444 Posts |
Posted - 2005/09/20 : 21:19:06
|
Sound Forge-bilden gjordes för att enkelt åskådliggöra min uppfattning.
Jag tycker inte skivan låter sämre än annat som släpps i dag, men det är ju ingen orsak till att låta bli att tala om vad man tycker saknas. Eller hur?
|
Hifi är ingen smak |
|
|
Besson
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2005/09/20 : 22:55:51
|
Ja ok, då! |
|
|