HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Monitoraudio Bronze 2 Svarta 2200:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/09/10 :  13:54:39  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Hejsan!

Säljer mina svarta MA B2 till förmån för uppgradering. Inköpta i april -05. Vid snabb affär medföljer Sonic Design dämpfötter i audiofil utförande, nypris 550:- kan ev. även följa med viss högtalarkabel!

Pris: 2200:- B.V.S.A exkl. frakt!

MVH Henrik.

henrik_nilsson_79@yahoo.se

Finns i Malmö, kan skickas då original kartonger finns kvar! Mottagaren betalar frakt!


Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs

Edited by - Henrik Nilsson on 2005/09/17 11:48:32

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/15 :  09:53:26  Show Profile Send matte76 a Private Message
Vad blir det för nya högtalare?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/09/15 :  10:06:26  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
matte76: Det får du se om dom här försvinner snart! Kan ge en liten hint, det blir nog ett par tyskar...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/15 :  10:18:09  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tyskar? Sauerkrauts då eller? Gissar på Phonar från Wolfgang, P40IIs eller P30? Eller kanske Canton? Nja, tror nog på Phonar, kommer inte på fler tyska speakers...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:09:06  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
matte76: Det bränns en hel del, dock inte modellen men märket e rätt! Bara jag får sålt så jag kan beställa!

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:35:37  Show Profile Send matte76 a Private Message
Kan du avslöja om det blir stativare eller golvare?? Har du lyssnat på dem innan beslut förresten?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/09/15 11:36:04
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/09/15 :  11:57:01  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
matte76: Stativare, Monitor2 är det... Nope inte lyssnat, men fått ett erbjudande av Wolfgang som jag inte kan motstå om jag får sålt mina andra högtalare?!? Är sugen på att ta hem ett annat par oxå och testa och jämföra, men vi får se hur allt går. Kanske får sitta med mina MA B2 ett bra tag till, hoppas dock inte...

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/15 :  13:00:24  Show Profile Send matte76 a Private Message
Ja, du bör nog inte köpa olyssnat, men Wolfgang går säkert med på att ta dem på öppet köp eller låna dem i någon vecka eller så. Då kan du ju jämföra dem mot fler kandidater...alternativ i prisklassen finns ju alltid.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/09/15 :  14:37:26  Show Profile Send vole a Private Message
Lånar din tråd lite Henrik..
matte76, det finns knappt inget i denna prisklass som slår Monitor II om jag själv får säga det( har jag iofs inte lyssnat på alla stativare som finns på marknaden, men bra många)
Denna lilla högtalare är som jag sagt tidigare, en Ulv i Får kläder..

Sorry för att jag stal lite utrymme, Henrik

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/09/15 :  16:16:15  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Det är lungt rabbe66, jag plockar upp dina MA högtalare under nästa vecka Måndag ifall de finns kvar...eller rättare sagt du får skicka iväg dem till mig
Ska ha som bakhögtalare, har inte lyssnat på dem men gillar MA ljudet.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/15 :  16:25:10  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
det finns knappt inget i denna prisklass som slår Monitor II om jag själv får säga det


Vole: Stämmer säkert, men smaken är ju som baken. Alternativ i samma prisklass finns ju alltid och att köpa olyssnat är alltid att ta en chansning. Tror dock att de låter bra, så Rabbe blir säkert nöjd. Framförallt då han är van vid ljudet från de (förmodligen) klart sämre MA B2.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/15 :  17:25:05  Show Profile Send mayro a Private Message


Om du visste HUR nära det var att jag just nu spelade Phonar P40 här... ojojoj vad nära detta va. Hade jag inte fått hjälp ekonomiskt av en hifivän som såg mitt lidande utan högisar, Då hade mina burkar direkt hetat Phonar P40. Utan att ens blinka eller titta på annat...

tror du kommer som vole säger hitta en förklädd ulv....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Henrik Nilsson
Member

455 Posts

Posted - 2005/09/15 :  18:03:27  Show Profile Send Henrik Nilsson a Private Message
Vole: Det är lugnt!

matte76: Japp finns en del andra högtalare jag kollat/lyssnat på oxå men hade varit trevligt att gjort en jämförelse med andra samtidigt här hemma, skall försöka göra det...

Halbermensch: Okej! Det låter ju trevligt! Vi kanske har pratats lite över mail?

MVH Henrik.

Original CD-A8T -> Audience Conductor -> Dared MP-7 -> ViaBlue SC-2 Red-Line -> Phonar Monitor IIs
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/15 :  18:40:52  Show Profile Send matte76 a Private Message
mayro: Då hade du inte lyssnat på alternativ till P40 i samma prisklass eller?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/09/15 :  19:34:46  Show Profile Send Kaleid a Private Message
@ rabbe66
Jadå, vi har talats.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/09/15 :  21:10:29  Show Profile Send vole a Private Message
matte76, man kan lyssna åå lyssna åå lyssna, men finner man en högtalare som ex. dina egna eller just P40 som mayro jublar över, så kan jag inte förstå varför i hela fridens namn man ska springa vidare ??... Detta springande skapar bara en massa frustration och bytande hit åå dit.. Nä, jag slår ett slag för de som finner sin ljudbild via högtalare som överenstämmer med vad man letar efter och stannar vid det.. Sen ej sagt att det går att leta vidare men då görs ofta det på nästa nivå, dvs. kostnadsutrymme som ligger över nuvarande utgångs nivå..

Sorry igen Henrik för jag stal lite utrymme i din tråd..

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000